لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد بازار فروش و قاچاق مواد مخدر در سرپل از سوی طالبان


اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل، در صحبت با صدای امریکا می‌گوید که طالبان درمنطقه "لغمان" در مرکز این ولایت، بازار آزاد قاچاق مواد مخدر را ایجاد کرده اند.


آقای خرم، می‌افزاید که این بازار از سه ماه به این سو، فعالیت خویش را آغاز کرده است.


او میگوید: "حدود سه ماه میشود که یک بازار سیاه فروش مواد مخدر را ایجاد کرده اند، درآنجا سلاح، مهمات و مواد مخدر را به صورت آزاد به فروش می‌رسانند. ازطریق منطقه لغمان به ولسوالی کوهستانات سرپل وازآن طریق به ولایت غور و ازآنجا به ولایت هلمند قاچاق می‌شود. نه تنها از طریق فروش مواد مخدر بلکه ازطریق اخذ ده یک، عشرو زکات بخش مهم عایداتی شان نیز تمویل میشود."

به باور این عضو شورای ولایتی سرپل، موجودیت بازار فروش مواد مخدر و اسلحه در مرکز این ولایت، به تقویبت گروه های هراس افگن و افزایش تهدیدات امنیتی کمک می‌کند.

در همین حال، سمنوال غلام سخی نیکپی، آمرامنیت سرپل، می‌گوید مواد مخدر از مسیر سرپل، به مناطق جنوبی افغانستان انتقال داده می‌شود.

آمر امنیت سرپل، می‌افزاید که در سال جاری، چهار قاچاقبر مواد مخدر را بازداشت کرده اند.


او گفت: "ما امسال دریک کمین نیروهای امنیتی ۳۴۰ کیلوگرام تریاک را قاچاقبران مواد مخدر در منطقه بغاوی کشف وبدست آوردیم اما متاسفانه قاچاقبران موفق به فرارشدند ودر دو رویداد دیگر ۵ کیلومواد مخدر را با سه تن دست گیر نمودیم. همچنان در یک رویداد دیگر، مقدار ۵۰۰ گرام مواد مخدر را ضبط و قاچاقبران را نیز دستگیر کردیم که مجرمین گرفتار به پنجه قانون نیز سپرده شدند".

قاچاقبران مواد مخدر که ازسوی پولیس سرپل، بازداشت شده اند در اعترافات شان گفته اند که بیشتر مواد مخدر در بخش‌های زیر اداره طالبان کشت وقاچاق می‌شود.

منطقه لغمان در مرکز ولایت سرپل، تحت حاکمیت گروه طالبان قرار دارد.
پیش ازین خلیل الله دستیار فرمانده پولیس سرپل، گفته بود که طالبان در حدود ۶۰ درصد خاک این ولایت، حضور و فعالیت دارند.


در همین حال، بربنیاد آمار ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت سرپل، امسال در بیش از ۲۵ هزارجریب زمین این ولایت کوکنار کشت و حاصل برداری شده است.

بازار فروش و قاچاق مواد مخدر در ولایت سرپل
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:20 0:00

XS
SM
MD
LG