لینک های دسترسی

Breaking News

کشف هشت کیلو گرام هیروئین در بدخشان


پولیس مبارزه بامواد مخدربدخشان از کشف هشت کیلو گرام مواد مخدر نوع هیروئین در ولسوالی کشم این ولایت خبر میدهد.

سمنوال سهراب رسولی مدیر مبارزه بامواد مخدر پولیس بدخشان به صدای امریکا گفت در جریان دو روز هشت کیلوگرام مواد مخدر به دست نیرو های این اداره افتاده است.

"از دو روز به این سو، در دو مورد باز رسی ما هشت کیلو گرام هیروئین از یک واسطه مسافربری در منطقه "مادابه" ولسوالی کشم کشف کردیم که این مواد در داخل سه بوری نخود خام مخلوط شده بود. قسمیکه دانه های هیروئین با نخود قابل شناخت نبود، و قرار بود این مقدار مواد از بدخشان به ولایت کابل انتقال شود."

دو تن در پیوند به انتقال هشت کیلوگرام هیروئین متذکره در این ولایت بازداشت شده اند که یک تن آن باشنده ولایت بلخ است.

پولیس مبارزه با مواد مخدر بدخشان میگوید که نا امنی از عوامل قاچاق مواد مخدر دراین ولایت است و احتمال میرود که مخالفین مسلح دولت نیز ازاین گزینه برای تقویت خودشان و نا امن ساختن این ولایت استفاده کنند.

​سمونوال سهراب رسولی مدیر مبارزه بامواد مخدر پولیس بدخشان به صدای امریکا گفت که درجریان سال جاری بیش از صد کیلوگرام انواع مواد مخدر را کشف و ۵۰ تن از قاچاقبران را بازاشت کرده اند.

"در یک سال جاری صد ها کیلوگرام مواد مخدر را کشف کردیم، و از ۴۸ تا ۵۰ نفر را نیز در پیوند به انتقال مواد مخدر بازداشت کردیم و تا حال ۲۸ دوسیه را محول ارگان های عدلی وقضایی در مرکز ساختیم که میزان انتقال و جرم شان بزرگ تر بود، و دوسیه های سایر رویداد ها را ارگان های عدلی وقضایی بدخشان محول کردیم، "

ولسوالی های کشم، درایم و ولسوالی خاش از ساحات نا امن در بدخشان است و گفته میشود که دراین ساحات کارگاه های تولید و بسته بندی مواد مخدر وجود دارد.

XS
SM
MD
LG