لینک های دسترسی

Breaking News

سه میلیون افغان به مواد مخدر معتاد اند


وزیر صحت عامه کشور که برای گشایش یک مرکز درمانی پنجاه بستر زنان و اطفال معتاد در بلخ امده است میگوید در افغانستان سه میلیون انسان معتادبه مواد مخدر بوده که یازده در صد این رقم راکودکان تشکیل میدهد.

یک مرکز درمان معتادین برای زنان و اطفالدرحالی در ولایت بلخ از سوی وزیر صحت گشایش میابد که یک مرکز درمانی پنجاه بستر برای مردان ویک مرکز بیست بستر برای جوانان در این ولایت فعالیت دارد.

داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت کشور روند تداوی معتادین را درکشور ناکام دانست و گفت تا زمانیکه از کشت،قاچاق وفروش مواد مخدر درکشور به صورت اساسی جلوگیری نشود درمان معتادین امکان پذیر نمی باشد.

"راه تداوی معتادین افزایش وگسترش درمانگاه ها برای معتادین وجمع آوری آن دریک مکان مشخص نمی باشد تا زمانیکه مبارزه اساسی با کشت،قاچاق وفروش مواد مخدر صورت نگیرد درمان معتادین فایده چندانی ندارد بسیاری از معتادین بعد از درمان دوباره به مواد مخدر آغوشته می شود."

ازسوی هم میرویس ربیع ریس صحت عامه ولایت بلخ با آنکه رقم معتادین زرقی در روی جاده ها را حدوداً یک هزار نفر میداند اما می‌گوید که این رقم نظم شهر را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

سه میلیون افغان به مواد مخدر معتاد اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:35 0:00

" درولایت بلخ بیشتر از یک هزار معتاد به مواد مخدر موجود اند اما آنچه که ا ز طریق زرق استفاده می کند ودر جاده ها وداخل شهر با عث اخلال نظم میگردد یک هزار نفر میباشد"

به گفته مسوولین صحت در بلخ با گشایش این مرکز پنجاه بستر درمان معتادین زنان و اطفال،این ولایت دارای چهار مرکز درمانی برای معتادین می‌شود.

هم اکنون درکناردو مرکز دولتی با کمیت های پنجاه و صد بستر تداوی معتادین در بلخ، دو مرکز خصوصی دیگر نیز دربخش تداوی معتادین فعالیت دارد.

XS
SM
MD
LG