لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش میزان قاچاق مواد مخدر در بدخشان


مسئوولین مدیریت مبارزه با مواد مخدر پولیس بدخشان از کاهش میزان قاچاق مواد مخدر در این ولایت نسبت به یک‌سال گذشته خبر می‌دهند.

نثاراحمد جهانگیر، معاون مدیریت مبارزه با مواد مخدر پولیس بدخشان به صدای امریکا گفت درسه ماه اول سال گذشته ۱۴۰ کیلوگرام مواد مخدر مختلف را کشف وضبط کرده بودند، که این رقم در سه‌ ماه سالروان به ۶۵ کیلوگرام مواد مخدر رسیده، که کاهش قاچاق موامخدر دراین ولایت را نشان می‌دهد.

آقای جهانگیر گفت :

" درسه ماه بهار سال گذشته ۱۴۰ کیلوگرام مواد مخدر مختلف النوع از قبیل هرویین، مورفین، شیشه، تریاک، چرس، تابلیت، مواد الکولی ازسوی این مدیریت کشف و ضبط شده که در سه ماه مشابه سال جاری ۶۵ کیلوگرام مواد مخدر مختلف النوع کشف شده این ارقام نشان دهنده یی کاهش قاچاق مواد مخدر در این ولایت است."

پولیس بدخشان، بازداشت قاچاقبران "مشهور" و جلوگیری از انتقال مواد مخدر را عوامل کاهش قاچاق دراین ولایت می‌داند.

بربنیاد اطلاعات مدیریت مبارزه با مواد مخدر پولیس بدخشان، در سال گذشته ۱۲۵۴ کیلوگرام مواد مخدر همراه با ۵۶ تن از قاچابران را بازداشت کرده و پرونده‌های شان به نهادهای عدلی وقضایی فرستاده شده است. در بین این قاچاقبران دو تن شان از طبقه اناث نیز بودند.

آقای جهانگیر با اشاره به دستاورد‌های پولیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت افزود، درسه ماه نخست امسال یازده تن از قاچاقبرانی را بازداشت کرده ایم که قصد انتقال مواد مخدر ازمسیر این ولایت را داشتند.

ازنظر مسئوولین پولیس مبارزه با موادمخدر بدخشان، قاچاق مواد مخدر "هم اکنون" در ولسوالی‌های زیر حاکمیت گروه طالبان، صورت می‌گیرد.

به باور آگاهان، ولایت بدخشان به دلیل داشتن راه‌های دشوارگذر و موقعیت درساحه مرزی چندین کشورهمسایه با افغانستان، محور توجه قاچاقبران بین‌المللی است.

XS
SM
MD
LG