لینک های دسترسی

Breaking News

با بیجاشدگان داخلی درهرات کمک نقدی صورت گرفت


وزارت امور مهاجرین افغانستان ۲۴ میلیون افغانی کمک های زمستانی را به شماری از خانواده های بیجاشده داخلی در غرب افغانستان مساعدت کرد.

این بیجاشده گان اکثراً باشندگان ولسوالی های ناآرام هرات و ولایت های غربی و مرکزی افغانستان استند که به دلیل جنگ و نا امنی مجبور به ترک منازل شان شده اند.

احمد جاوید نادم، رییس اداره مهاجرین و عودت کننده گان ولایت هرات امروز دوم فبروری (۱۳ دلو) گفت که در این برنامه که برای ۱۰روز ادامه خواهد داشت، به ۱۶۰۰خانوادۀ نیازمند کمک های نقدی صورت میگیرد.

او گفت که برای خانواده های که نیازمندی های خاص دارند، مبلغ ۱۵هزار افغانی در نظر گرفته شده است.

شماری از بیجاشدگان داخلی که این کمک ها را دریافت کرده اند، از وضعیت دشوار زنده گی شان به صدای امریکا حکایت کردند.

گلاب باشنده اصلی بادغیس گفت: "از دست جنگ و خشکسالی چون هیچ چیزی نداشتم به شهر هرات آمدم تا با دریافت این کمک، هیزم ،‌ آرد و برنج برای فامیلم بگیرم."

فیروزه باشنده ولسوالی شیندند هرات گفت: "هفت سال میشود طالبان شوهر من را کشتند، ‌چهار یتیم دارم و مشکلات من زیاد است. هوا هم سرد است و خرج خانه هم زیاد است."

مقام ها در هرات می گویند که تلاش دارند با فراهم کردن زمینه اسکان دایمی به شماری از بیجاشده گان در قسمت های غربی این شهر به مشکل آنان به گونه اساسی پایان داده و زمینه کار و حرفه را برایشان فراهم کنند.

غلام داوود هاشمی معاون والی هرات گفت: " پلان های استراتیژیک وسیعی وجود دارد که ما بتوانیم بیجاشده گان داخلی را در شهر هرات مدغم کنیم."

مقامات هرات به صدای امریکا گفتند که در ولایت هرات اضافه تر از ۱۵۸هزار خانوادۀ بی‌جاشده داخلی زندگی می‌کنند که باشندگان اصلی ولایت‌های غور، ‌بادغیس، ‌فراه،‌ هلمند، ‌بامیان و دایکندی استند.

XS
SM
MD
LG