لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت دوستانۀ فوتبال میان افغانستان و انتالیا اسپور ترکیه


تیم ملی فوتبال افغانستان حین تمرین در شهر انتالیای ترکیه
تیم ملی فوتبال افغانستان حین تمرین در شهر انتالیای ترکیه

تیم ملی فوتبال افغانستان که غرض انجام تمرینات در شهر انتالیای ترکیه به سر می برد، روز شنبه ۱۷م نومبر به مصاف تیم انتالیا اسپور می رود.

این رقابت که ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت کابل برگزار می شود، در استدیوم ورزشی بلدیۀ اسپور راه اندازی خواهد شد.

پیش از رویارویی با این تیم فوتبال ترکیه، بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان که به شهر انتالیا دعوت شده اند، چهار تمرین مشترک را انجام داده اند که به گفتۀ مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان تمام بازیکنان تیم ملی که در داخل و خارج افغانستان زندگی می کنند، در این کمپ تمرینی حضور به هم رسانیده اند.

برخی از بازیکنان تیم ملی که تازه به ترکیب تیم دعوت شده اند؛ مثل نورحسین می گوید که از حضور در تیم ملی و جریان تمرینات در میدان های ترکیه خورسند است.

اویس عزیزی و حمید الله وکیلی دروازه بان های تیم ملی فوتبال افغانستان
اویس عزیزی و حمید الله وکیلی دروازه بان های تیم ملی فوتبال افغانستان

پیش از این بیشترین کمپ های تمرینی تیم ملی در کشور های آسیایی مانند تاجکستان و ایران برگزار شده بود؛ اما، نخستین بار است که کمپ تمرینی در ترکیه برگزار می گردد.

فدراسیون فوتبال افغانستان هدف از برگزاری این کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال افغانستان را "آماده سازی و رویاروی بازیکنان با تیم های مطرح اروپایی و مسابقات دوستانه" عنوان کرده که قرار است در ماه دسمبر ۲۰۱۸، با تیم های ملی ازبکستان یا ترکمنستان برگزار شود.

تاهنوز فدراسیون فوتبال یازده بازیکن نخست را که قرار است در برابر این تیم ترکی به میدان برود اعلام نکرده، اما انتظار می رود مربی تیم ملی فوتبال افغانستان از بهترین های خود در آغازین دقایق بازی استفاده کند.

باتوجه به کثرت مهاجران و محصلین افغان در شهر های مختلف ترکیه به ویژه انتالیا، جمعی کثیری از تماشاکنندگان به میدان ورزشی بلدیۀ اسپور حضور به هم برسانند.

تیم ملی هفده سال افغانستان در رقابت های سپروتو در هند
تیم ملی هفده سال افغانستان در رقابت های سپروتو در هند

از جانب دیگر، تیم ملی ۱۷ سال فوتبال افغانستان که مصروف انجام یک سلسله رقابت ها در جام سپروتوی هند اند، توانست به دور نیمه نهایی این جام صعود کند.

تا کنون تیم ملی هفده سال افغانستان از میان ۴۰ تیم اشتراک کننده در جام سپروتو، پس از چهار بازی در مرحلۀ گروهی با ۲۲ گول زده و یک گول خورده به دور یک بر هشت صعود کرد و پس از پیروزی روز جمعه در برابر تیم کریلا بلاستر، راهی دور نیمه نهایی این جام شد.

XS
SM
MD
LG