لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان پس از پیروزی در شیر و خط نخست بیتنگ می‌کند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

تیم ملی کرکت افغانستان پس از آنکه در نخستین رقابت از سلسله بازی های ۲۰ اووره با پاکستان، شیر و خط (تاس) را باخت، تیم پاکستان، تصمیم گرفت نخست بیتنگ کند.

این بازی امروز جمعه ۲۴ مارچ (چهارم حمل) در استدیوم شارجه در امارات متحدهٔ عربی به میزبانی افغانستان انجام می‌شود.

راشد خان، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان، می‌گوید که بازیکنان افغان آمادۀ بازی با پاکستان استند. او عصر پنجشنبه در نشست خبری در امارات متحده عربی گفت: "برد یا باخت چیز دیگری است، اما آنچه که ما می توانیم انجام دهیم، صد درصد سعی و تلاش در میدان بازی است. انشاالله همۀ تیم برای این کار آماده است و تلاش می‌کنیم خوب بدرخشیم."

سه مسابقه بین المللی ۲۰ اووره بین افغانستان و پاکستان تا اکنون برگزار شده که به نفع پاکستان خاتمه یافته است، اما راشد خان می‌گوید که تیم افغانستان تا حالا در برابر پاکستان خوب بازی کرده است.

شاداب خان، کپتان تیم پاکستان، در این مورد با راشد خان موافق است و می گوید که طرف افغانستان تا اکنون بازی های قدرتمندی را مقابل پاکستان انجام داده است.

او گفت: "امیدوارم بازی تنگاتنگ باشد تا هواداران از آن لذت ببرند و همچنان بازیکنان از چنین بازی های پر فشاری چیزهای زیادی یاد می گیرند."

راشد خان این سلسله رقابت‌ها با پاکستان را در آمادگی افغانستان برای جام جهانی آینده مهم عنوان کرده گفت که افغانستان تیم جوان دارد و "هدف ما جام جهانی آینده است که در سال ۲۰۲۴ در ویست اندیز برگزار می شود. ما می خواهیم تیم را برای آن آماده کنیم. می توانیم فرصت هایی را به جوانان بدهیم تا بتوانند برای بازی های بزرگ آماده شوند و بدرخشند."

راشد خان با اشاره به مشاجره بین بازیکنان و واقعات خشونت آمیز در استدیوم‌ها بین هواداران دو طرف در بازی‌های قبلی افغانستان و پاکستان، گفت که برد و باخت در این بازی امری مسلم است، و نیاز است که تصویر صلح و وحدت از این بازی‌ها به جهان ارایه شود.

او گفت: "در گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم، آرزو می کنم همه از بازی ها لذت ببرند، هدف هر دو تیم شاد کردن هواداران، ایجاد سرگرمی برای آنها و درخشش نام کشورشان است."

دومین و سومین بازی این سلسله رقابت ها به تاریخ ۲۶ و ۲۷ مارچ برگزار می شود.

علاوه بر راشد خان، رحمان الله گربز ویکت کیپر، ابراهیم زدران، عثمان غنی، صدیق الله اتل، نجیب الله زدران، افسر زازی، کریم جنت، محمد نبی، عظمت الله عمرزی، گلبدین نایب، شرف الدین شرف، نور احمد، مجیب الرحمن، فرید احمد ملک، فضل الحق فاروقی و نوین الحق در این مسابقات در تیم افغانستان حضور دارند.

XS
SM
MD
LG