لینک های دسترسی

Breaking News

شورای عالی صلح افغانستان: پاسخ جنگ، باید به جنگ داده شود


شورای عالی صلح افغانستان می گوید، پاسخ آنانی که خواهان ادامه جنگ استند، با جنگ باید داده شود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به روز شنبه گفت که عاملان انفجار در چهارراهی صدارت، صلح ناپذیرند و دروازه صلح به روی آنها باز نیست. مسوولیت آن حمله را که ۱۰۳ کشته بجا گذاشت، طالبان بر عهده گرفته بودند.

رئیس جمهور غنی این حمله را مثل حملۀ یـازدهم سپتـامبر، اعلام جنگ با مردم افغانستان تعبیر کرد و گفت با عاملان آن، صلح نمی کند. حالا شورای عالی صلح هم می گوید که پاسخ جنگ با جنگ باید داده شود.

امین الدین مظفری، منشی شورای عالی صلح افغانستان، میگوید مخالفینی که به "مذاکره و دیالوگ" باورمند اند و عملاً وارد گفتگو های صلح میشوند، شورای عالی صلح از آنها استقبال کرده و در خدمت شان است. اما آقای مظفری می افزاید: "آنهایی که بر جنگ اصرار می ورزند، وظیفۀ حکومت افغانستان و حامیان بین المللی اش است که آنها را از آدرس جنگ جواب بدهند."

بدنبال این حملۀ مرگبار، دو مقام ارشد امنیتی أفغانستان، برای ارایه اسناد و شواهدی که نشان دهندۀ طرح و سازماندهی این حمله در پاکستان بود، به اسلام آباد رفتند.

متعاقب این سفر، به روز شنبه یک هیات پـاکستانی به کابـل آمد و سرانجام دو طرف روی ایجاد یک میکـانیزم مشترک برای مبارزه با تروریزم به پیشرفت هایی دست یافتند.

بـا این حال، حکومت افغانستان می گوید به همان اندازه یی که بـه صلح متعهد است، به انتقام گیری از عاملان کشتار مردم نیز پابند می ماند.

در این میان، آنچه که دستکم در حال حاضر، هیچ چشم انداز روشنی از آن وجود ندارد، صلحی است که چهار دهه است افغانها رویای رسیدنش را در سر می پرورانند.

XS
SM
MD
LG