لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین پیام کاروان صلح: طالبان تلاش دارند ما را با خود ببرند


بسم الله وطندوست، سخنگوی کاروان صلح خواهان هلمندی مدعی است که طالبان ۲۷ عضو این کاروان را که توسط شش موتر از ولسوالی ادرسکن هرات به سوی ولایت فراه در حرکت بودند، با خود برده اند.

آقای وطندوست به صدای امریکا گفت که اعضای این کاروان حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر روز سه شنبه ۲۴ دسمبر (سوم جدی) با وی تماس گرفته و گفتند که وارد ساحۀ زیر کنترول طالبان شده اند.

سخنگوی کاروان صلح‌خواهان هلمندی همچنین گفت که اعضای این کاروان در آخرین تماس شان گفته اند که طالبان تلاش دارند آنان را با خود ببرند.

تا کنون گروه طالبان در پیوند با این ادعای سخنگوی کاروان صلح ابراز نظری نکرده اند.

از سوی دیگر محب الله محب، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه گفته است که نیروهای امنیتی آخرین بار ساعت ۳:۳۰ پس از چاشت سه شنبه این کاروان را در مسیر شاهراه فراهرود دیده اند که به سوی ولسوالی گلستان و بکواه این ولایت در حرکت بودند.

آقای محب گفت که به دلیل قطع بودن خدمات شبکه های مخابراتی و عدم برقراری ارتباط با سایر ولسوالی های ولایت فراه تا به حال بگونه دقیق مشخص نشده است که اعضای این کاروان اختطاف شده اند یا خیر.

حرکت جدید اعضای کاروان صلح خواهان هلمندی با موتر؛ چهارده روز قبل از ولایت هلمند به مقصد هرات آغاز شد.

قرار بود اعضای این گروه بعد از ولایت هرات به ولایت های بادغیس و غور در غرب افغانستان سفر کنند که به دلیل سرمای هوا تصمیم گرفتند تا سفرشان را از مسیر شاهراه حلقوی افغانستان به ولایت های جنوبی، مرکزی و شمالی ادامه دهند.

در گذشته اعضای این کاروان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند توسط طالبان دستگیر وبجای نامعلوم انتقال داده شده بودند که بعد از چندین روز دوباره رها شدند.

XS
SM
MD
LG