لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان اسبق از سیاست غنی در بحران یمن حمایت کردند


مولوی قلم الدین به حیث رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، معرفی گردید.
مولوی قلم الدین به حیث رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، معرفی گردید.

شماری از مقام های اسبق طالبان که روز پنجشنبه در شهر جلال آباد در جلسۀ معرفی رهبر جدید حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان گرد هم آمده بودند، از موقف رئیس جمهور محمد اشرف غنی در قبال اوضاع یمن، ابراز حمایت نمودند.

رئیس جمهور غنی از موقف عربستان سعودی بر ضد شورشیان حوثی در یمن حمایت نموده است.

در جلسه جلال آباد مولوی قلم الدین، رئیس اسبق اداره امرباالمعروف طالبان، عبدالحکیم مجاهد، نماینده طالبان در سازمان ملل متحد، محمد موسی هوتک، معین اسبق وزارت پلان، پیرمحمد روحانی، رئیس اسبق پوهنتون کابل، فریدالله فیروزی، رئیس پیشین محکمه تمیز و شمار دیگر اشتراک داشتند.

در این جلسه همچنان قلم الدین به حیث رهبر حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، معرفی گردید.

آقای قلم الدین گفت "حرکت انقلاب اسلامی افغانستان یکبار دیگر از موقف دولت که در مورد عربستان سعودی در زمینه بحران یمن اتحاذ نموده است، حمایت می نماید".

این مقام های پیشین طالبان از سیاست رئیس جمهور غنی در قبال اوضاع یمن اظهار طرفداری کردند که برخی دیگر از گروها و رهبران سیاسی شیعه مذهب افغانستان، از همین موقف ریاست جمهوری انتقاد نموده اند.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار هم از موقف عربستان سعودی در بحران یمن، حمایت کرده است.

این در حالی است که حزب انسجام ملی افغانستان به رهبری صادق مدبر، رئیس پیشین اداره امور، هفته گذشته در یک اعلامیه هشدار داد که حمایت از عربستان سعودی افغانستان را در جنگ های نیابتی منطقه ای درگیر خواهد کرد.

شمار دیگری از سیاسیون چون رنگین دادفر سپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان هم موقف رئیس جمهور غنی را نادرست خوانده و بر آن انتقاد نموده است.

XS
SM
MD
LG