لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در تلاش راهیابی به جام ۲۰۱۸ روسیه


کارشناسان گروه را که افغانستان قرار گرفته "گروه آسان" می پندارند.
کارشناسان گروه را که افغانستان قرار گرفته "گروه آسان" می پندارند.

تیم ملی فوتبال افغانستان نخستین رقابت راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با سوریه انجام می دهد.

در قرعه کشی این رقابت ها، افغانستان در گروه E برعلاوۀ سوریه با تیم های فوتبال جاپان، کمبودیا و سینگاپور هم گروه است.

پس از رقابت نخست به تاریخ یازدهم جون ۲۰۱۵، رقابت بعدی افغانها به تاریخ شانزدهم جون با تیم کمبودیا است.

ملی پوشان افغان به تعقیب آن در نهم سپتمبر به مصاف جاپان خواهند رفت و یک ماه پس از آن به تاریخ هشتم اکتوبر با تیم ملی فوتبال سینگاپور مصاف خواهد داد.

دور برگشت این رقابت ها به تاریخ ۱۳ اکتوبر ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد که تا ۲۹ مارچ ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت و افغانستان آخرین رقابت مقدماتی خود را در آن روز با سینگاپور انجام می دهد.

علی عسکرلعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به رادیوآشنا گفت که فدراسیون فوتبال افغانستان تلاش دارد، فیفا را قانع سازد تا رقابت های برگشت تیم ملی در کابل برگزار شود که در غیر آن ایران و یا هم تاجکستان را برای برگزاری رقابت ها انتخاب خواهند کرد.

فرصت راه یابی

تیم افغانستان در گروه خوبی قرار گرفته و در صورت طرح ریزی یک برنامه دقیق خواهد توانست کم از کم پس از جاپان تیم دوم گروه خود قرار گیرد.

جاپان در این گروه بهترین و قویترین تیم شمرده می شود اما تیم های مانند سوریه، سنگاپور و کمبودیا، نه تنها که از جمله بهترین ها به شمار نمی روند که شکست پذیر نیز می باشند.

تیم ملی فوتبال افغانستان، سالوین سکلیدزیچ مربی جدید آلمانی بوسنیایی الاصل را برای یک سال آینده در اختیار دارد که با توجه به تجربۀ کافی وی در عرصۀ مربیگری تیم های مختلف، انتظار می رود بتواند تیم خوب و شایستۀ را برای رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب و آماده سازد.

این در حالیست که رقابت دوستانۀ ۲۲ اپریل با بحرین نیز بنابر دلایلی به تاخیر افتاده و مقامات فدراسیون مشغولیت تیم بحرین دلیل لغو رقابت عنوان کرده اند.

آقای لعلی می گوید "اگر فدراسیون فوتبال افغانستان برنامه های را که هیأت رهبری تیم روی دست گرفته، عملی سازند بدون شک خواهند توانست به دور حذفی این رقابت ها راه یابند."

قرار است از هر گروه دو تیم به دور یک بر هشت راه یابد که چهار تیم دور نیمه نهایی به جام جهانی روسیه راه خواهند یافت.

فضای مجازی در تیم ملی

کارشناسان به این باور اند که عدم رضایت برخی از بازیکنان تیم ملی - از به گفته آنان هیات رهبری، کادرفنی و نحوۀ انتخاب بازیکنان- این تیم را آسیب پذیر ساخته است.

چندی پیش، قبل از رقابت دوستانۀ افغانستان با قرغزستان حشمت ستانکزی، مجتبی فیض، اسلام امیری، بلال آرزو، رفیع بارکزی، فرزاد عطایی و امرالدین شفیعی اعلام کردند که بنابرمشکلات موجود در تیم پس از رقابت با قرغزستان، تیم ملی را ترک خواهند کرد.

همان بازیکنان اما پس از برگشت به افغانستان به رسانه گفتند که در وساطت با هیأت رهبری فدراسیون فوتبال افغانستان مشکلات رفع شده است.

حال تا کنون روشن نیست که آن مشکلات چه بوده و چقدر تا هنوز در فضای داخل تیم ملی سایه افگنده است.

اما مسؤولین فعلی تیم ملی فوتبال می گویند که آن افراد دیگر کم از کم در رقابت های مقدماتی راه یابی به جام جهانی، "جای در تیم ملی نخواهند داشت."

XS
SM
MD
LG