لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی افغان برنده جايزه شجاعت در ورزش شد


بانو ابوالفضل می گوید، این جایزه به تمام زنان و دختران افغانستان که زمانی قادر به بلند کردن صدای شان نبودند تعلق دارد
بانو ابوالفضل می گوید، این جایزه به تمام زنان و دختران افغانستان که زمانی قادر به بلند کردن صدای شان نبودند تعلق دارد

هاجر ابوالفضل" عضو تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان، جایزه شجاعت سازمان فراتر از ورزش را به دست آورد.

این برنامه تفویض جوایز که در شهر نیویارک برگزار شده بود، در ۳۷ کتگوری ورزشکاران و نهاد های ورزشی کشور های مختلف جهان را که در عرصه ترویج ورزش در میان اجتماعات مختلف فعالیت کرده بودند شامل می شد.

هاجر ابوالفضل در میان سه کاندید دیگر که همه فعالین عرصه ورزش در اجتماعات مختلف در شیکاگو و کالیفورنیا بودند" توانست به جایزه شجاعت دست یابد.

بانو ابوالفضل می گوید که این جایزه تنها به خودش نه، بلکه به تمام زنان و دختران افغانستان که زمانی قادر به بلند کردن صدای شان نبودند، تعلق دارد.

جایزه شجاعت سازمان فراتر از ورزش
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:09 0:00

اين بازيكن تيم ملى فوتبال بانوان افغانستان گفت"نمى دانم چگونه احساساتم را بيان كنم. از همه افراديكه در رسيدن به اين مرحله زندگى از من حمايت كردند، سپاسگزارم."

بانو ابوالفضل می افزاید که گرفتن این جایزه او را بیشتر در راستای تحقق آرمان های زنان و دختران افغان تشویق خواهد کرد.

سازمان فراتر از ورزش از ۹ سال به اینسو با همکاری نهاد ها مختلف ورزشی ایالات متحده، یونیسف و سایر سازمان های مدافع حقوق کودکان، در ترویج، رشد و نهادینه ساختن رشته های مختلف ورزش در کشور های جهان فعالیت می کند.

​هدف "سازمان فراتر از ورزش"، رشد ذهنی و اجتماعی شهروندان، نزدیک ساختن طبقات مختلف جامعه، با استفاده از ورزش در کشور های مختلف به ویژه عقب مانده جهان عنوان شده است.

فدراسیون ورزشی کشتی کج ایالات متحده یکی از تمویل کنندگان سازمان فراتر از ورزش بود.

هاجر ابوالفضل با دو تن از ستاره های کشتی کج ایالات متحده - سنیع سین و نیا جکس
هاجر ابوالفضل با دو تن از ستاره های کشتی کج ایالات متحده - سنیع سین و نیا جکس

نیا جکس، ستاره مشهور کشتی کج زنان ایالات متحده امریکا، می گوید که هاجر برایش یک قهرمان است

اين ورزشكار رينگ كشتى كج گفت"من یکی از افرادی بودم که بیشتر چشمانم را اشک گرفته بود. این لحظات برایم بسیار احساسات برانگیز است که این دختر افغان زنان کشورش را کمک می کند. هر زمانی که من روی ستیز می رفتم با خود می گفتم که می خواهم به عنوان یک زن یک تغیری را ایجاد کنم. او برای تمام زنان کشورش این کار را انجام می دهد. امروز او برای من یک قهرمان است. فوق العاده است."

فدراسیون ورزشی کشتی کج، به هاجر ابوالفضل یک جایزه ویژه یی را که کمربند سمبولیک قهرمانی کشتی کج بود نیز اهدا کرد.

سنیع سین، امریکایی سوری تبار، یکی از ستاره های جهان کشتی کج در ایالات متحده می گوید، از افرادیکه برای بهتر شدن جامعه شان فعالیت می کنند، حمایت و پشتیبانی می کند.

آقاى سين گفت "برایم جای افتخار است که این همه مردم فعالانه برای اینکه جهان جای بهتری برای زندگی باشد، کار می کنند."

اين كشتى گير امريكايى تاكيد كرد كه "بهتر از هاجر نمی تواند کسی دیگر سزاوار این جایزه ویژه فدراسیون کشتی کج باشد."

در برنامه سال ۲۰۱۷ سازمان فراتر از ورزش یک تیم سکیت بازان افغانستان نیز در کتگوری "تاثیر ورزش بر جامعه" کاندید بود که نتوانست جایزه آن کتگوری را از آن خود کند.

مارا گوبان، یکی از مدافعین حقوق بشر و ورزشکاران زنان مسلمان در نیویارک می گوید که کاندید شدن در جوایز فراتر از ورزش، خود بزرگترین افتخار بوده و نشاندهندۀ فعالیت های خستگی ناپذیر برای انکشاف و تغیر می باشد.

خانم گوبان گفت "این جایزۀ ورزشی، جامعه بین المللی را در عرصه انکشاف، صلح و تغیر اجتماعی کمک می کند. یک جایزۀ عادی نیست و مایه افتخار برای هر کس و هر نهاد می باشد. حضور هاجر و تیم سکیت بازان افغانستان مایه افتخار است و فعالیت های خستگی ناپذیر آنان را در عرصه تغیر مثبت جامعه نشان می دهد."

سازمان دهندگان برنامه "فراتر از ورزش" مى گويند با توجه به رشد ورزش در افغانستان به ويژه رشد که طبقه اناث آن كشور حاصل كرده اند"انتظار دارند شاهد كانديد شدن نمايندگان بيشتر ورزشى افغان باشند."

XS
SM
MD
LG