لینک های دسترسی

Breaking News

تیم قهرمان باسکتبال بانوان افغانستان، با چه مشکلاتی مواجه است؟


تیم ملی باسکتبال دختران افغانستان با وجود دست آورد های متعدد، با آزمون ها و مشکلات فراوان مواجه است. این ملی پوشان که در مسابقات تیم لیگ سوم قرغزستان با شکست دادن چهار تیم، مقام قهرمانی را به دست آوردند، از حکومت می خواهند تا با فراهم آوری امکانات و بودجه ورزشی با آنان توجه بیشتری مبذول دارند.

مسابقات دختران ملی پوش باسکتبال در برابر تیم های پوهنتون اتاترک، پوهنتون امریکایی آسیای میانه، پوهنتون اکادمی علوم و پوهنتون قيرغيزستان صورت گرفته بود که در نتیجه ملی پوشان افغانستان توانستند این تیم ها را شکست بدهند و جام قهرمانی را بدست بیاورند.

این مسابقات میان پوهنتون های برتر کشور قيرغيزستان به نام جام نوروز بود که از افغانستان نیز جهت اشتراک در این مسابقات دعوت شده بود. عبدالواسع پژمان، مربی تیم ملی دختران افغان میگوید که امکانات ورزشکاران کشور های منطقه را با ورزشکاران افغانستان مقایسه کرده نمی تواند، چون مشکلی که سد راه تیم شان است، نبود جمنازیم های معیاری و عدم سفر های تمرینی به کشور های همسایه می باشد‫.

سمیرا اصغری بازیکن ملی باسکتبال دختران می گوید که فضا در افغانستان هنوز هم برای ورزش زنان و دختران بسته است اما دختران باوجود این همه مشکلات، تلاش می کنند تا درست آورد های زیادی داشته باشند و با این فضای بسته مبارزه کنند.

ملی پوشان تیم ملی باسکتبال افغانستان می گوید که اگر برای دختران ورزشکار امکانات فراهم شود، آنان می توانند دست آورد های خوبی داشته باشند، کمبود ورزشگاه های معیاری و نبود پشتیبانی مالی از ورزش کاران از چالش های بزرگی استند که همواره این ورزشکاران از آن رنج می برند.

XS
SM
MD
LG