لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری نخستین جشنوارۀ بازی های زمستانی در افغانستان


برای نخستین بار، در افغانستان جشنوارۀ بازی های زمستانی برگزار شد. در این جشنواره، بیش از ۱۶۰ ورزشکار از پنج ولایت، در بامیان به رقابت پرداختند.

برگزار کنندگان این جشنواره می‌گویند که هدف از راه اندازی این برنامه، ترویج بازی های زمستانی به خصوص اسکی، اسکیت، کرلینگ، واسنوبورد است تا این رشته‌های ورزشی در بین جوانان کشور نهادینه گردد.

مقام‌های نخست تا سوم این مسابقات را در دو رشتۀ کُرلینگ و اسکی ورزشکاران بامیان کسب کرده ودر مسابقه اسنوبورد ولایت کابل مقام دوم را از آن خود ساخت.

در این جشنواره بازی های زمستانی، مسابقۀ جذاب ودیدنی کُرلینگ روی یخ‌های پارک ملی بندامیر، بین دختران و پسران ورزشکار افغان برگزار شد.

شماری از ورزشکاران افغان از برگزاری این جشنواره‌ استقبال می‌کنند و می‌گویند که به بازی های زمستانی در افغانستان کمتر توجه صورت گرفته است.

کُرلینگ ورزش تفریحی زمستانی است که ورزشکاران، توپ سنگی را روی یخ به هدف تعیین شده درفاصلۀ چهل متری می رسانند. این بازی جالب در سال ۱۹۹۸شامل ورزش‌های المپیک زمستانی شد و افغانستان نیز درزمستان سال ۱۳۹۵ برای بار نخست، فدراسیون کرلینگ را ایجاد کرد.

در جشنوارۀ بازی های زمستانی افغانستان، ورزشکاران دختر و پسر، از ولایات کابل، بامیان، غزنی، میدان وردک و پنجشیر اشتراک داشتند.

اسکی، نشانه زنی، و اسکیت از جمله بازی‌های جذاب زمستانی این جشنواره بود. مقامات می‌گویند که تلاش‌ها جریان دارد تا رشته‌های مختلف ورزش‌های زمستانی درافغانستان ترویج شود.

این جشنواره دو روزۀ بازی ‌های زمستانی در ولایت بامیان ازسوی اتحادیه ورزش‌های زمستانی کشور وبه همکاری مالی شرکت مخابراتی اتصالات برگزار گردید.

جشنوارۀ ورزش‌های زمستانی بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG