لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار


تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار
تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار

صدها تن از محصلین پوهنتون ننگرهار در واکنش به گرفتارى سه تن از محصلین این پوهنتون بر ضد قواى ایتلاف و دولت افغانستان مظاهره کرده وخواستار رهایی هرچه زودتر آن سه تن شدند.

مظاهره کنندگان صبح امروز(چهارشنبه) پس از گردهمایی بزرگ در صحن پوهنتون به جاده هاى منتهی به آن نهاد تحصیلی بر آمده شاهراه جلال آباد-کابل را تا ظهر روز به روز ترافیک مسدود کردند.

محصلین برضد دولت افغانستان، ایالات متحده، قواى ایتلاف و حتى کشورهاى ایران و پاکستان شعار سر داده و به رسم اعتراض پارچه هاى سیاه را بر دست ها وسرخود بسته بودند.

مظاهره کنندگان با صدور قطعنامه یی خواهان خروج قواى ایتلاف از افغانستان شدند.

آنان همچنان از دولت افغانستان خواستند تا هر چه زودتر از وقوع چنین عملیات هاى قواى ایتلاف جلوگیرى کند.

تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار
تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار

به گفتۀ محصلین، یک تن از محصلین فاکولتۀ شرعیات این پوهنتون شب دوشنبه گذشته در منطقۀ شمشاد مینۀ شهر جلال آباد در حالی از سوى قواى ایتلاف باز داشت شد که فقط دو روز از مراسم عروسی وی می گذشت.

مظاهره کنندگان از باز داشت دو تن دیگر محصلین که مکان و هویت آنها مشخص نشد خبر داده گفتند که آنان نیز توسط قوای ایتلاف دستگیر شده اند.

مظاهره کنندگان که بیرق هاى سبز و سیاه را با خود حمل می کردند در مسیر جادۀ عمومى کابل- جلال آباد راه پیمایی می کردند و قوای امنیتی تدابیر شدیدی را به خاطر جلوگیری از وقوع خشونت در جریان تظاهرات روی دست گرفته بود.

محصلین هشدار دادند که در صورت رها نشدن این سه محصل، تظاهرات آنان ادامه خواهد یافت.

احمد ضیا عبدالزى، سخنگوى والى ننگرهار به رسانه ها گفته است که سران قومى و مو سفیدان غرض رهایی افراد باز داشت شده با والى ننگرهار گفت و گو کرده اند و از جانب والی به آنها اطمینان داده شد که در زمینه تلاش خواهد شد.

تظاهرات محصلین پوهنتون ننگرهار در پی تظاهرات طلاب دارالعلوم نجم المدارس واقع درشهر جلال آباد بر پا شده است.

طلاب مدرسۀ یاد شده روز دو شنبه گذشته در اعتراض به بازداشت یکی از طلاب، برای مدت پنج ساعت سرک حلقوى جلال آباد و راه عمومى دو ولسوالى ننگرهار را به روى ترافیک مسدود کرده بودند.

XS
SM
MD
LG