لینک های دسترسی

Breaking News

نیکلسن: منابع مالی طالبان را از بین می‌بریم


فرماندۀ عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان میگوید که عملیات مشترک نظامی نیرو های ائتلاف و قوای خاص افغان علیه مراکز تولید مواد مخدر در شمال هلمند، آغاز یک کمپاین گستردۀ تهاجمی علیه طالبان، به ویژه منابع و نظام های مالی آنان است.

جنرال جان نیکلسن، قوماندان نیرو های ائتلاف در افغانستان دوشنبه، به خبرنگاران گفت که در عملیات دیشب، از طیاره های B-52 نیز کار گرفته شد و قوای هوایی امریکا جمعاً هشت مرکز تولید مواد مخدر مربوط طالبان را منهدم ساختند. او افزود که نیرو های خاص افغان نیز چهار مرکز دیگر تولید مواد مخدر طالبان را از بین بردند.

قوماندان عمومی نیرو های ناتو در افغانستان، تعداد لابراتوار های تولید مواد مخدر در افغانستان را حدود ۴۰۰-۵۰۰ باب تخمین کرد و تعهد نمود که در عملیات بعدی، این مراکز تولید مواد مخدر هدف حملات قرار خواهند گرفت.

جنرال نیکلسن همچنان گفت که در این عملیات کوشش شده تا از تلفات ملکی و زیانهای جانبی جلوگیری صورت گیرد و به این منظور، حملات هوایی خیلی دقیق طرح ریزی و عملی گردیده است. به گفتۀ جنرال نیکلسن، ساحاتی که دیشب مورد حمله قرار گرفت، صد ها ساعت تحت نظارت بودند و راجع به آن، معلومات استخباراتی جمع آوری شده بود. او افزود که در یکی از تأسیسات، هنگام حمله، ۵۰ بیرل تریاک وجود داشت.

جنرال نیکلسن همچنان سه ویدیوی جداگانه از حملات شب گذشته را برای خبرنگاران به نمایش گذاشت. (ویدیو ها را در پایان این مطلب تماشا کرده میتوانید.)

صلاحیت های جدید نظامی

فرماندۀ عمومی نیرو های امریکایی در افغانستان گفت که حمله بر مراکز تولید مواد مخدر در شمال هلمند، در حقیقت نخستین کاربُرد صلاحیت هایی بود که رئیس جمهور ترمپ با اعلام استراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان، به نیرو های امریکایی تفویض کرده است.

جنرال نیکلسن گفت که بر اساس استراتیژی جدید، قلع و قمع منابع مالی طالبان نیز اکنون شامل عملیات نظامی آنان شده و او را اجازه میدهد که سیستم عواید طالبان را درهم شکند. این فرماندۀ امریکایی افزود که کشت و تولید مواد مخدر، منبع مهم تمویل جنگ برای طالبان محسوب میشود، و از این رو، عملیات گسترده ای علیه مراکز تولید مواد مخدر آغاز شده است. او همچنان گفت که اهداف زیادی شناسایی شده، عملیات علیه آن متوقف نخواهد شد و این کمپاین، در جریان فصل زمستان نیز ادامه خواهد داشت.

قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع، دو سال آینده را از لحاظ کارکرد های نظامی نیرو هایش در افغانستان، سال های بسیار با اهمیت خواند.

حمله بر مراکز تولید مواد مخدر در هلمند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:08 0:00

XS
SM
MD
LG