لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان: عملیات شبانه علیه طالبان، مؤثرترین شیوه است


وزارت دفاع ملی افغانستان، عملیات های شبانه را، اثر گذار ترین راه برای سرکوب طالبان و دیگر گروه های دهشت افگن خوانده و میگوید از وقتی که عملیات های شبانه را نیروهای امنیتی افغان بر عهده گرفته اند، هیچ تلفات غیر نظامی در پی نداشته است. سخنگوی وزارت دفاع میگوید که از همین رو تمرکز بیشتر نیرو های افغان، بر عملیات های شبانه است.

نیرو های نظامی افغانستان، هر شب، از دو تا پنج عملیات شبانه را برای سرکوب و دستگیری مخالفین مسلح دولت، راه اندازی می کند.

پاکسازی پنج زندان طالبان در ولایت هلمند، رهایی پسر رضا گیلانی صدراعظم پیشین پاکستان در ولایت پکتیکا، و نیز دستگیری و کشته شدن صد ها فرمانده طالبان در یک سال گذشته از مهم ترین دست آورد های عملیات های شبانه نظامیان افغانستان گفته می شوند.

عتیق الله امرخیل، یک کارشناس نظامی، میگوید که اطلاعات استخباراتی عنصر نهایت مهمی را برای عملیات شبانه تشکیل میدهد، و اگر این اطلاعات نادرست باشد، عملیات های شبانه باعث آزار و اذیت مردم میگردد.

اما وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید از هنگامی که نیرو های نظامی افغان عملیات های شبانه را برعهده گرفته اند، هیچ شکایت و تلفات غیر نظامی در پی نداشته است .

در عملیات های شبانه، به گفته این وزارت، تمامی نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه خانم ها برای بازرسی خانه ها نقش دارند.

XS
SM
MD
LG