لینک های دسترسی

Breaking News

دو رقابت و دو پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان


افغانستان در ماه فبروری نیز امارات متحدۀ عرب را با ۱۴ دوش شکست داده بود.
افغانستان در ماه فبروری نیز امارات متحدۀ عرب را با ۱۴ دوش شکست داده بود.

تیم ملی کریکت افغانستان روز جمعه تیم امارات متحدۀ عرب را با هشت وکت شکست داده و در دو روز پیهم دومین پیروزی خود را جشن گرفت.

افغانستان در سلسله رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰ اووره کرکت روز پنجشنبه در مصاف با هالند نیز با تفاوت ۳۳ دوش به پیروزی رسیده بود.

در رقابت روز جمعه، امارات متحدۀ عرب نخست به میدان رفت و با از دست دادن شش بازیکن در ۲۰ اوور به کسب ۱۶۴ دوش موفق شد که به باور کارشناسان پوره کردن هدف ۱۶۵ در ۲۰ اوور برای افغانستان کار دشواری می نمود.

شهزاد محمدی و نوروز منگل که در رقابت با هالند نیز نخست به میدان رفته بودند، در رویارویی با امارات متحدۀ عرب، افغانستان را آغاز خوب و سریعی داده و در پنج اوور نخست بیش از ۶۰ دوش کسب کردند. شهزاد محمدی در این رقابت به کسب ۷۴ دوش موفق شد حالانکه نوروز منگل در اوور پنجم با کسب ۱۵دوش در ۱۲ بال میدان را ترک کرد.

وضعیت بدنی و فارم عالی شهزاد محمدی نشانۀ خوبی برای تیم ملی کریکت افغانستان حساب شده می تواند. هرچند در رقابت با هالند شهزاد تنها با کسب ۲ دوش از میدان خارج شد اما در دو روز پیهم کارکردگی شهزاد در عرصۀ وکت کیپنگ و گرفتن ۷۴ دوش در رقابت نهایت مهم با امارات، بسیار امیدوار کننده است.

اضغر ستانکزی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان ببا کپتان تیم امارات متحدۀ عرب
اضغر ستانکزی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان ببا کپتان تیم امارات متحدۀ عرب

محمد اضغر ستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان در رقابت با امارات به کسب ۴۴ دوش موفق شد. بیتنگ مسوولانه و سریع ستانکزی در همرایی با سمع الله شینواری که توانست ۳۰ دوش کسب کند، افغانستان را بر سکوی دومین پیروزی کشاند.

امارات متحده عرب هدف ۱۶۴ دوش را با از دست دادن ۶ بازیکن به افغانستان تعین کرد که در کسب آن محمد شهزاد ۴۳ دوش، شیمان انور ۳۵، فیضان آصف ۲۸ و عبدالشکور با کسب ۲۱ دوش بیشترین نقش را ایفا کردند.

از بالرهای افغان، حمید حسن و میرویس اشرف هر یک دو دو بازیکن امارات را از میدان خارج کردند حالانکه دولت ځدارن یک بازیکن را از میدان خارج کرد و یک بازیکن دیگر امارات متحده عرب رن اوت شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجراییۀ حکومت افغانستان نیز در صفحات فیسبوک خود، پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را در برابر امارات متحدۀ عرب تبریک گفته اند.

رقابت بعدی افغانستان در این سلسله رقابت ها با تیم سکاتلند روز یکشنبه ۱۲ جولای با سکاتلند است که عمده ترین رقابت افغانستان، به باور کارشناسان، تلقی می شود.

سکاتلند قویترین تیم این گروه تلقی می شود که با یک بازی کمتر و یک پیروزی در حال حاضر جایگاه دوم را دارد. اگر افغانستان بتواند از سد سکاتلند بگذرد بدون شک راه رسیدن به قهرمانی این جام برای ملی پوشان افغان سهلتر خواهد شد.

در سایر رقابت های این جام، نیپال تیم کرکت ایالات متحده را به شش وکت شکست داد و کینیا با هفت وکت از سد تیم ملی کرکت کانادا گذشت.

قهرمان رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰ اوورۀ کرکت که قرار است در ۲۰۱۶ در هند برگزار شود، مستقیماً به جام جهانی راه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG