لینک های دسترسی

Breaking News

مک ماستر خواهان وحدت افغان ها شد


مک ماستر مشاور امنیت ملی امریکا، روز دوشنبه با رئیس جمهور غنی صحبت تلیفونی کرد.
مک ماستر مشاور امنیت ملی امریکا، روز دوشنبه با رئیس جمهور غنی صحبت تلیفونی کرد.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در صحبت تلیفونی روز دوشنبۀ خود با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، خواهان وحدت میان افغان ها در این مقطع زمانی شد.

مک ماستر ضمن اینکه حملات به گفتۀ وی "وحشیانۀ" هفتۀ گذشتۀ کابل را تقبیح کرد، مراتب "همدردی عمیق" خود را به رئیس جمهور غنی بیان داشته تاکید ورزید که ایالات متحده "در همبستگی با حکومت و مردم افغانستان قرار دارد."

در اعلامیه یی قصرسفید آمده است که آقای ماستر در این صحبت تلیفونی "پشتیبانی محکم و استوار ایالات متحده را از حکومت وحدت ملی" بیان داشته است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته است که دهشت افگنان "به دنبال انقسام مردم افغانستان اند و از هر زمان دیگر امروز نهایت مهم است تا در عزم مان برای مبارزه با همچو لحظات دشوار، به منظور دستیابی به امنیت و صلح که مردم افغانستان سزاوار آن است، متحد و نیرومند بمانیم."

در حملۀ روز چهارشنبۀ کابل بیش از ۸۰ تن کشته و حدود ۴۵۰ تن دیگر مجروح گردید. یک روز پس از آن رویداد مرگبار، سه حملۀ انتحاری در جریان ادای نماز جنازۀ پسر معاون اول مشرانو جرگه، به گفتۀ مقامات صحی، جان حدود ۵ تن را گرفت و بیش از ۸۷ تن دیگر را مجروح ساخت.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده در صحبت با آقای غنی، ابراز اطمینان کرده که مردم افغانستان "بر این لحظات دشوار فایق خواهند آمد" و از شجاعت نیرو های امنیتی افغان، ستایش کرده است.

حنیف اتمر، در ملاقات با خانم کورتیس حمایت ایالات متحده را از برنامه های نشست کابل با اهمیت خواند
حنیف اتمر، در ملاقات با خانم کورتیس حمایت ایالات متحده را از برنامه های نشست کابل با اهمیت خواند

این درحالیست که لیزا کورتس، مشاور ویژۀ رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که تدوین و بررسی ستراتیژی ادارۀ دونالدترمپ در بارۀ افغانستان، تکمیل شده و به زودی اعلام می گردد.

خانم کرتس که غرض اشتراک در کنفرانس کابل به افغانستان رفته است در ملاقات با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، این کنفرانس را در مبارزۀ مشترک علیه دهشت افگنی و ایجاد ستراتیژی مشترک از جانب کشور های شرکت کننده "یک ابتکار قابل توجه" خواند.

قرار است نشست بین المللی در باره صلح افغانستان و چگونگی مبارزه با دهشت افگنی، روز سه شنبه در کابل برگزار شود.

مشاور ویژۀ رئیس جمهور ایالات متحده گفت که کشورش "پس از کنفرانس کابل، از عملی ساختن برنامه های تطبیقی آن کنفرانس حمایت می کند" و ابراز امیدواری کرد که تمام کشور های شرکت کننده "در عملی سازی توافقات کنفرانس کابل، سهم فعال گیرند."

در نشست کابل، در کنار سایر کشورها و ایالات متحده امریکا، روسیه، چنین، پاکستان و ایران نیز شرکت خواهند کرد .

XS
SM
MD
LG