لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار سفیرامریکا ازادامه مذاکرات با طالبان


سفیر ایالات متحده امریکا در کابل می گوید که اگر طالبان با ایالات متحده امریکا و پس از آن با حکومت افغانستان در قطر مذاکره نکنند ، ایالات متحده امریکا با طالبان مذاکره نخواهد کرد.

جیمز کنینگهم, سفیرامریکا در افغانستان درنشستی خبری در کابل سخنرانی نمود. وی بر موقف پیشین ایالات متحده امریکا درمورد مذاکرات صلح تاکید نمود که مذاکرات باید از طریق حکومت افغانستان صورت بگیرد و افزود که ایالات متحده انتظار دارد تا طالبان دوباره آماده گفتگو شوند.

سفیر ایالات متحده امریکا ایجاد دفتر قطر را برای طالبان یک فرصت مناسب دانست, و اضافه نمود که برای گفتگو با طالبان تا کنون کدام ضرب العجل تعیین نشده است. درین مورد یک جا با حکومت افغانستان هنگامی تصمیم خواهیم گرفت که طالبان برای مذاکرات آماده نشوند.

جیمز کنینگهم همچنان در مورد از سرگرفتن توافقتنامه امنیتی میان ایالات متحده امریکا وافغانستان صحبت نمود. سفیر ایالات متحده امریکا میگوید که جیمز دابنز نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان تا کنون با طالبان در این باره گفتگو نکرده است, واضافه نمود که هدف از ایجاد دفتر برای طالبان در قطر متحد شدن افغانستان است نه تقسیم کردن این کشور.
جیمز کنینگهم, سفیرامریکا در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:50 0:00
XS
SM
MD
LG