لینک های دسترسی

Breaking News

۲۵۰۰ ویزهء تازه در برنامه مهاجرت افغانها به امریکا


هزارها افغان در چند سال گذشته از طریق این برنامه به امریکا مهاجرت کرده اند
هزارها افغان در چند سال گذشته از طریق این برنامه به امریکا مهاجرت کرده اند

کانگرس ایالات متحدۀ امریکا، با منظور ساختن سهمیۀ جدید ویزه های خاص مهاجرت برای ترجمانان و همکاران افغان نیرو ها و دیپلوماتان امریکایی در افغانستان، برنامۀ SIV یا ویزۀ خاص مهاجرت را تمدید کرد.

جین شهین، سناتور دموکرات از ایالت نیوهمشر، با نشر بیانیه ای گفته است که در چارچوب بودجۀ تصویب شدۀ دولت از سوی کانگرس، برای افغانهایی که در افغانستان با نیرو های امریکایی و یا دیپلوماتان همکاری داشته و زندگی شان در خطر بوده، به تعداد ۲۵۰۰ ویزۀ خاص مهاجرت منظور گردیده است.

طرح منظوری این تعداد ویزه ها و تمدید برنامۀ پذیرش ترجمانان و همکاران افغان امریکایی ها، در ماه مارچ از سوی سناتور جین شهین، سناتور ریچارد بلومنتل، سناتور تام تیلیس، و سناتور جک رید به مجلس سنا پیشنهاد شده بود. افزون بر اینها، جان مکین سناتور برجستۀ جمهوریخواه نیز از تمدید این برنامه دفاع کرده بود.

در نامۀ چهار سناتور یاد شده به مجلس سنا گفته شده بود که پابندی به تعهد در قبال افغانهایی که با شرایط سخت این برنامه خاص مطابقت داشته اند، نه تنها یک لزوم ستراتیژیک بوده بلکه یک لزوم دید اخلاقی پنداشته میشود.

سهمیۀ ویزه ها در برنامۀ خاص مهاجرت، که از طریق آن تا حال هزاران افغان با خانواده های شان در امریکا اقامت گزیده اند، تا اخیر ماه می پایان می یافت.

سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل، در ماه مارچ، رسماً ترتیب دهی مصاحبه ها برای ویزه های خاص مهاجرت افغانها را، به دلیل اختتام سهمیۀ آن، متوقف ساخت.

برنامۀ ویزۀ خاص مهاجرت افغانها به امریکا، به آنعده افغانهایی که با پذیرفتن خطرات جانی، از مأمویت های ایالات متحده در افغانستان حمایت کرده اند، فرصت اقامت دایمی در ایالات متحدۀ امریکا را فراهم میسازد.

XS
SM
MD
LG