لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن نیرو های خاص امریکایی توسط فرمانده پولیس افغان


مقامات در افغانستان خبر داده اند که یک قوماندان پولیس افغان، سه تن از سربازان نیرو های خاص امریکایی را در یک مهمانی یی که برایشان در پوستۀ مربوطۀ خود برگزار کرده بود، با ضرب گلوله کشته است.

اردوی ایالات متحده تأیید نموده که شخصی ملبس با یونیفورم اردوی افغان، این سربازان نیرو های خاص امریکا را اواخر روز پنجشنبه در ولسوالی سنگین ولایت هلمند کشت. مقامات افغان میگویند، قوماندانی که این حمله را انجام داده، موفق به فرار شده است.

قاری یوسف یک سخنگوی طالبان حمله کننده را اسد الله معرفی کرده و گفته که پس از کشتن عساکر امریکایی، به آنها پیوسته است.

تنها در جریان هفته یی که گذشت، این سومین باری بود که نیرو های بین المللی، از سوی نیرو های ظاهراً دولتی افغانستان مورد هدف قرار میگیرند.

عساکر ناتو دیروز پنجشنبه، یک سرباز افغان را که کوشش داشت عساکر قوای ایتلاف را در یک پایگاه نظامی در شرق افغانستان هدف گلوله قرار دهد، از پا در آوردند.

به روز سه شنبه نیز نیرو های ناتو خبر داد که دو فرد ملبس با یونیفورم اردوی ملی، یک عسکر نیرو های ایتلاف را در شرق افغانستان با ضرب گلوله کشت.

در طول سال جاری در افغانستان، بیش از سی و سه نفر از عساکر نیرو های ایتلاف از سوی منسوبین نیرو های افغان کشته شده اند. این نوع حملات را به شکل کنایه حملات "سبز بر آبی" میخوانند و منظور از آن، رنگ های یونیفورم سربازان افغان و ایتلاف میباشد.

از سوی دیگر، امروز جمعه در یک واقعۀ جداگانه در جنوب افغانستان، یک سرباز ناتو در نتیجۀ حملۀ شورشیان کشته شد.
XS
SM
MD
LG