لینک های دسترسی

Breaking News

حمله کننده برمقامات حکومتی افغان درلباس پولیس بود


حمله کننده برمقامات حکومتی افغان درلباس پولیس بود
حمله کننده برمقامات حکومتی افغان درلباس پولیس بود

یک روز پس از وقوع انفجار انتحاری در مقر ولایت تخار که منجر به کشته شدن جنرال داوود داوود، قوماندان ارشد پولیس در صفحات شمال گردید، عبدالجبار تقوا والی تخار که درین حمله زخم برداشته، از چگونگی انفجار صحبت کرد. وزارت دفاع آلمان نیز تأیید نمود که یک جنرال آنها درین حمله زخمی شده است.

این انفجار بعد از ظهر روز شنبه، از سوی یکی انتحار کنندۀ طالب که یونیفورم پولیس را به تن داشت، صورت گرفت.

عبدالجبار تقوا والی تخار که خود از جمله زخمی شدگان این حمله است، میگوید، انفجار به دنبال یک نشست مقامات عالیرتبه در مقر آن ولایت بوقوع پیوست.

کشته شدگان حملۀ دیروزی، جنرال محمد داوود داوود، قوماندان زون 303 پامیر، سکرتر و یک تن از محافظین وی، و شاه جهان نوری، قوماندان امنیۀ ولایت تخار شامل شامل اند.

به شمول آقای تقوا، مجموعاً ده افغان و سه عسکر آلمانی زخمی شدند. هشت تن از زخمی شدگان، عساکر افغان و یکتن آن، فلمبردار دفتر والی تخار بود.

در انفجار، علاوه بر کشته شدن این افراد، مارکس نیپ یک جنرال آلمانی که قوماندانی نیرو های ائتلاف را در منطقه برعهده داشت، نیز زخم برداشته و دو عسکر آلمانی کشته شده اند. جنرال راینر گلتز، یکتن از قوماندانان نیرو های آلمانی گفت "جنرال نیپ، بر اساس وضعیت فعلی وی، نیاز به خروج از افغانستان را نخواهد داشت. طوری که گفتم، وی شدیداً زخمی نشده است. در مورد دیگران، چیزی نمیگویم."

تامس دی میزیری وزیر دفاع آلمان، طی صحبت با خبرنگاران در شهر برلین، این حمله را محکوم نموده و گفت "این حمله کنندگان و قوماندانان شان، قاتلین جنایی اند که بر ضد روند صلح در افغانستان عمل میکنند. سخن آخر، از آنان نخواهد بود."

انگلا میرکل صدراعظم آلمان، واقعۀ دیروزی را محکوم نموده و حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز با تقبیح این حمله، آنرا عمل وحشیانۀ دهشت افگنی خطاب کرده است.

مسئولیت حمله را، طالبان بر عهده گرفت. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، در تماس با رسانه ها گفته است که این حمله، بخشی از کمپاین آنها برای ترور مقامات عالیرتبۀ حکومتی بود. وی هدف دیگر این حمله را، ضربه زدن به عملیات نظامی یی خواند که قرار است از سوی نیرو های افغان در صفحات شمال آغاز یابد.

جنرال داوود داوود، قوماندان پیشین ائتلاف شمال، محافظ احمدشاه مسعود، معین سابق مبارزه علیه مواد مخدر در وزارت داخله و در اواخر، قوماندان زون 303 پامیر بود.

XS
SM
MD
LG