لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری یک عسکر امریکایی بر مردم ملکی در ولایت قندهار


یک عسکر امریکایی که پیاده از پایگاه خود در ولایت قندهار خارج شده بود بر مردم ملکی آتش باری نموده ۱۶ نفر را هلاک و یا مجروح نمود.

احمد جواد فیصل، سخنگوی والی قندهار به آژانس خبری فرانس پرس گفت که در حدود ساعت سه بامداد روز یکشنبه، حادثه اتفاق افتاد.

اعلامیه ناتو حاکی است یک عسکر امریکایی در ارتباط به گلوله باری مرگبار در ولایت قندهار دستگیر شده است. این اعلامیه تعداد قربانیان و یا سبب این حمله را ذکر نکرده است. ناتو این گلوله باری را بسیار تاسفبار خوانده است.

سفارت ایالات متحده در افغانستان هم طی اعلامیه ای نهایت تاثر خود را در قبال وقوع این واقعه ابراز داشته و میگوید که مهاجم این قضیه به عدالت کشانیده خواهد شد.

آقای فیصل می گوید تا حال از هلاک شدن تعدادی مردم درمربوطات ولسوالی پنجوایی، اطلاع داریم. وی اضافه نمود که هیئتی برای انجام تحقیقات به ساحه ارسال شده است.

اسدالله خالد، وزیر امور سرحدات و قبایل که این حادثه را تحقیق میکند به آژانس خبری رویترز گفت که عسکر مهاجم نیمه شب داخل سه منزل گردیده، ۱۶ تن را کشته و پنج نفر دیگر را مجروح نموده است. مامورین افغان دیگر، تعداد کشته شدگان را حداقل هفت نفر گزارش داده اند.

یک عکاس آژانس خبری اسوشیتت پرس میگوید اجساد ۱۵ نفر را که گفته میشود توسط یک عسکر امریکایی به قتل رسیده اند، مشاهده کرده است.

حاجی صمد، موی سفید قریه نجیبان ولسوالی پنجوایی می گوید ۱۱ نفر از اعضای خانواده اش در این حمله کشته شده اند. حاجی سید جان از قریه الکوزی میگوید به خانه ام حمله شد و من چهار تن از اعضای فامیلم را از دست دادم.

XS
SM
MD
LG