لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال حکومت افغانستان از اعزام چندهزار عسکرتازه نفس ناتو به این کشور


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، اعزام چند هزار عسکر اضافی ناتو به این کشور را، که دیروز درنشست وزرای دفاع سازمان ناتو دربروکسل، فیصله شد مورد استقبال قرار داده است.

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان گفته است که اعزام این عساکر ناتو به کشور، نمایانگر این واقعیت است که مبارزه علیه تروریزم در افغانستان، جدی تر می‌شود.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان گفته است که تصميم اخير نشست وزراى دفاع كشورهاى عضو سازمان پيمان اتلانتيك شمالى در رابطه به تداوم حمايت از مردم و حكومت افغانستان در امر مبارزه با تروريزم جهانى، يك بار ديگر اراده جدى متحدين بين‌المللى افغانستان را به نمايش گذاشت.

آقای عبدالله با استقبال از این تصمیم وزرای دفاع ناتو در بروکسل درصفحه فیسبوکش نوشته است که" افزايش حمايت از نیروهای خاص كه در جنگ با تروريسم، موثريت شان را به اثبات رسانيده‌اند، تجهيز و اكمال نیروهای هوایی كشور كه باعث بلند رفتن ظرفيت ترانسپورتى و موثريت حمايت هوائى از نيروهاى زمينى در حال جنگ خواهد شد و آموزش كادرهاى رهبرى نيروهاى امنيتى و دفاعى، نمايانگر اين واقعيت است كه مبارزه بر علیه تروریزم در افغانستان جدی ‌تر می‌شود".

پیمان اتلانتیک شمالی ناتو، پس از دوسال خاتمه دادن به عملیاتهای محاربوی اش در افغانستان، بار دیگر بر اعزام هزاران، سرباز اضافی به افغانستان، روز پنجشنبه درنشست وزرای دفاع این سازمان، موافقه کرد.

ینزستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، درنشست روز پنجشنبه گذشته، گفته است که فرستادن سربازان اضافی به افغانستان، به پیشنهاد قوماندانان نظامی این ائتلاف در آن کشور صورت میگیرد.

وزارت دفاع افغانستان، می‌گوید که آمدن چند هزار عساکر اضافی ناتو دراین کشور، در پایان دادن جنگ علیه تروریزم کمک خواهد کرد.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مصاحبه با صدای امریکا گفت که، جنگ جاری درافغانستان، جنگ مردم این کشور نیست روی همین دلیل برجامعه جهانی لازم است تا برهرشکل ممکن، جنگ دراین کشور را به پایان برساند.

جنرال وزیری گفت:" این جنگ علیه تروریزم است، جنگ خودمان نیست، سر ما جنگ تحیل شده پس جهانیان باید این جنگ را به پایان برسانند و به هرشکلی که آنها می‌توانند باید این جنگ را خاتمه بدهند ودرآن قسمت هایی که نیاز است همراه ما کمک کنند تا این جنگ ختم شود واگر تمام ابعاد این مسائل را بر رسی کنیم به این معنی است که این برای ختم جنگ، کمک می‌کند".

آقای وزیری می‌افزاید که جامعه جهانی، درکنار اعزام عساکر تازه نفس درافغانستان، باید بالای حلقات استخباراتی فشار وارد شود تا آنان از حمایت ترویستان دست بردارند.

به باور جنرال دولت وزیری، جامعه جهانی در سال ۲۰۱۵میلادی، برای تجهیز و تقویت نیروهای هوایی، سرحدی ونظم عامه افغانستان چندان سرمایه گذاری، نکرده است.

آقای وزیری اما این بار اظهار امیدواری می‌کند که جامعه جهانی، باید به تمام نقاط قوت وضعف نیروهای امنیتی افغانستان توجه کرده و اقدامات لازم را انجام بدهد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG