لینک های دسترسی

Breaking News

حضور کمرنگ زنان افغان در پروسه ثبت نام رای دهنده گان


فعالین حقوق زنان و نهاد های جامعه مدنی در افغانستان سهم گیری زنان در پروسه ثبت نام رای دهنده گان را کمرنگ خوانده و از فیصدی پاین ثبت نام زنان در این پروسه ابراز نگرانی میکنند.

به اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان تا کنون هفتاد هزارتن کارت های رای دهی را دریافت کرده اند که پانزده هزار تن آنان زنان هستند.

اما فعالین جامعه مدنی و زنان میگویند در مقایسه با نفوس زنان در این کشور این روند تا کنون به کندی به پیش رفته است.

فعالین زنان افغان خواستار سهم گیری در پروسه های سیاسی این کشور بوده و میگویند باید زمینه مشارکت آنان در پروسه های سیاسی از جمله انتخابات ریاست جموری و دیگر پروسه های ملی فراهم گردد.

در این حال شماری از زنان میگویند برخی خانواده ها اجازه نمی دهند که دختران و زنان خانواده بخاطر گرفتن کارت رای دهی و ثبت نام به مراکز رای دهی مراجعه کنند.

فعالین حقوق زنان همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهند تا با در نظر داشت محدودیت های اجتماعی و خانواده گی میکانیزمی را ایجاد کنند که زنان هم در مرکز و هم در ولایات به مراکز ثبت نام دست رسی داشته باشند.

در این حال مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات روند ثبت نام زنان را قناعت بخش میدانند.
نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات میگوید در این اواخر روند ثبت نام زنان همه روزه در حال افزایش بوده است.

مرحله اول پروسه ثبت نام رای دهنده گان از تاریخ ۵ ماه جوزا آغاز شد. قرار است مرحله دوم ثبت نام رای دهنده گان به تاریخ ۵ ماه اسد آغاز گردد.
روند ثبت نام زنان
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:07 0:00
XS
SM
MD
LG