لینک های دسترسی

Breaking News

عادله راز: زمان اقتدار نمادین زنان گذشته؛ باید برایشان فرصت رهبری داد


عادله راز، معین همکاری ‌های اقتصادی وزارت امور خارجۀ افغانستان، میگوید که با گذشته سالها، اکنون افغانستان دارای زنان "واقعاً توانا، تحصیلکرده، و باتجربه" بوده و زمان آن فرارسیده که این زنان "در سطوح حکومت و خارج از حکومت" در مقام رهبری و سایر مناصب کلیدی، کار کنند.

خانم راز اخیراً در مصاحبه با تلویزیون آشنا صدای امریکا گفت که سالهای قبل، برای آن که رشد زنان به جامعۀ مرد سالار افغانستان مورد پذیرش قرار گیرد، جا داشت تا زنان در موقف های نمادین گماشته شوند، اما حال افغانستان از آن مرحله گذر کرده است.

عادله راز، که زمانی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بود و اکنون به حیث معین همکاری های اقتصادی در وزارت امور خارجه کار میکند، همچنان بر این نکته تأکید کرد که جوانان نسل نو، چه مرد و چه زن، فعلاً بر اساس توانایی های شان در حکومت احراز موقف کرده اند، نه بر اساس ایجاد توازن.

وی بر بانوان تأکید ورزید که به کسب علم و تحصیل بپردازد، زیرا تحصیل و تعلیم ثروتی است که کسی آن را از زنان ستانده نمیتواند.

وقتی از خانم راز در مورد نگرانی ها از بابت حضور کمرنگ زنان در پروسۀ صلح پرسیده شد، گفت که از سوی حکومت در مورد موقف زنان وضاحت کامل وجود دارد.

مصاحبۀ کامل عادله راز، معیین همکاری های اقتصادی وزارت خارجۀ افغانستان را در اینجا تماشا کنید:

مصاحبه با عادله راز، معین وزارت خارجۀ افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:47 0:00

XS
SM
MD
LG