لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان محاط به خشکه، میدان فوتبال ساحلی می سازد


رئیس کمیتۀ فوتبال ساحلی افغانستان می گوید که باوجود عمر اندکی که این ورزش در افغانستان دارد، اعضای این تیم توانسته است جایگاه خوبی را در بین کشور های منطقه و جهان از آن خود کند.

حضرت گل باران که به تازگی به این سمت گماشته شده است می گوید "برنامۀ نخست من آمادگی تیم ملی برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی است که قرار است تا کمتر از دو سال آینده برگزار شود."

آقای باران در صحبتی با صدای امریکا گفت که تلاش خواهند کرد در نهادینه شدن این ورزش در افغانستان بکوشند و نه تنها لیگ های را در سطح کابل بلکه در سطح ولایات و زون ها نیز برگزار کنند.

به گفتۀ حضرت گل باران که خود نیز از اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان است "هرات، فراه و بلخ" از جمله ولایاتی است که استعداد های عمدۀ را در بخش فوتبال ساحلی دارا می باشد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:11:52 0:00

قرار است تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در اوایل سال جدید خورشیدی غرض انجام یک سلسله مسابقات به "جزیرۀ کیش ایران" بروند و در رقابت های بین المللی فوتبال ساحلی شرکت کنند. در آن رقابت ها به گفتۀ آقای باران تیم های اسپانیا، ایران، ایتالیان و برازیل نیز در کنار سایر تیم ها شرکت خواهند کرد که "فرصت خوبی برای بهبودی و کسب تجربۀ بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان خواهد بود."

افغانستان در رده بندی تیم های فوتبال ساحلی، باوجود کسب مقام دوم در رقابت های بین المللی فوتبال ساحلی چین، از جایگاه ۵۱م به ۵۹م نزول کرده است.

آقای باران گفت که تنها پیروزی در رقابت های بین المللی معیار صعود تیم ها در رده بندی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست بلکه "کارکردگی ها و تلاش به منظور بهبود فوتبال و نهادینه شدن این ورزش در داخل کشور ها نیز معیار کسب امتیاز تیم های ملی در رده بندی فیفا می باشد."

آقای باران می گوید در حال حاضر تنها یک میدان معیاری فوتبال ساحلی در افغانستان موجود است.
آقای باران می گوید در حال حاضر تنها یک میدان معیاری فوتبال ساحلی در افغانستان موجود است.

XS
SM
MD
LG