لینک های دسترسی

Breaking News

بانوان بایسکل ران افغان برای انجام رقابت ها به هند رفتند


بانوان بایسکل ران، ۱۲۰ کیلومتر را رکاب می زنند.
بانوان بایسکل ران، ۱۲۰ کیلومتر را رکاب می زنند.

تیم ملی بانوان بایسکل رانی افغانستان برای حضور در رقابت های جام کشور های جنوب آسیا، روز جمعه راهی هند شد.

صادق صادقی، رئیس این فدراسیون می گوید که باوجود کاندید شدن تیم بانوان به جایزۀ نوبل از جانب پارلمان ایتالیا حکومت هیچ توجهی به آنان نداشته و آنان با مصرف شخصی خود به این سفر می روند.

آقای صادقی، به "لیگ رادیویی" صدای امریکا گفت "تنها با دو بانوی بایسکل ران به هند می رود اما امیدوار است با کمترین امکانات دست داشته با نتیجۀ قناعت بخش" به افغانستان برگردد.

معصومه علی زاده و زهرا علی زاده، دو خواهر ملی پوش بایسکل ران اند که در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

معصومه: به خاطر مشکلات امنیتی نمی توانیم بیش از دو بار در هفته تمرین کنیم
معصومه: به خاطر مشکلات امنیتی نمی توانیم بیش از دو بار در هفته تمرین کنیم

معصومه علی زاده به رادیوآشنا گفت که باوجود "تمام مشکلات اجتماعی و لفاظی های اذیت کنندۀ مردم" برای حضور در این رقابت ها آمادگی گرفته است.

بانو علی زاده گفت "در مقایسه با سال های نخست آغاز بایسکل رانی، ذهنیت مردم در برابر آنان تغییر کرده و امروز اکثر تعداد افراد به عنوان ورزشکار پذیرفته اند."

زهرا علی زاده می گوید که از شنیدن خبر کاندید شدن تیم شان به جایزۀ نوبل نهایت هیجان زده شده بود و در نهایت حرف مربی شان درست از آب برآمد که می گفت "دختر ها یک روز نی یک روز بهرۀ زحمات تان را خواهی گرفت."

اما آقای صادقی می گوید که حکومت به آنان هیچ توجهی مبذول نداشته و هیچگونه امکانات را برای فدراسیون بایسکل رانی افغانستان به ویژه بانوان فراهم نکرده است.

اعضای تیم ملی پسران بایسکل ران افغانستان
اعضای تیم ملی پسران بایسکل ران افغانستان

صادق صادقی به صدای امریکا گفت که به خاطر نبود بودجه تیم پسران بایسکل ران باوجود تمام آمادگی های که گرفته بودند نتوانستند در رقابت های جنوب آسیا در هند شرکت کنند.

رئیس فدراسیون بایسکل رانی افغانستان گفت که در چند ماه اخیر نهایت تلاش خود را کرده اند تا معیار بدنی و ورزشی ملی پوشان را بلند ببرند تا بتوانند در کنار بایسکل ران های کشور های جنوب آسیا به بهترین وجه رکاب بزنند.

آقای صادقی می گوید "ظاهر اغبر رئیس المپیک افغانستان در آخرین دقایق روز پنجشنبه به وی اطلاع داد که نمی تواند چهار بازیکن بایسکل ران تیمش را با خود به هند ببرد حالانکه خود وی با یک هیأت بزرگ راهی هند شد."

تلاش کردیم در راین رابطه نظر آقای اغبر و یا هم یکی از مسوولین ریاست المپیک یا ریاست تربیت بدنی و سپورت را بگیریم اما متاسفانه موفق نشدیم.

please wait

No media source currently available

0:00 0:36:30 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG