لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت تحصیلات مظاهره کنندگان ننگرهار را "مخربین" خواند


مظاهره کنندگان ننگرهار پرچمهای داعش و طالبان را برافراشته بودند.
مظاهره کنندگان ننگرهار پرچمهای داعش و طالبان را برافراشته بودند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان با اشاره به مظاهرات دیروز در شهر جلال آباد گفته است که "یک عده عناصر مخرب با تنی چند از محصلان" تلاش داشتند که دروس پوهنتون را اخلال کرده و سبب ایجاد بی نظمی شوند.

شماری از محصلان پوهنتون ننگرهار روز گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن بدل اعاشۀ شان مظاهره کردند، اما مظاهره کنندگان با برافراشتن پرچم طالبان و گروه دولت اسلامی به حمایت از "خلافت و امارت اسلامی" شعار سر می دادند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است که راه اندازی مظاهرات حق مسلم هر شهروند است، اما تاکید شده است که "هرگونه حرکت مغرضانه که در تقابل با منافع ملی و نظم عامه باشد" نه از نظر قانونی و نه از لحاظ منطقی قابل قبول نمی باشد.

شماری از محصلان و استادان به شمول رهبری پوهنتون ننگرهار ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده می گویند که یک گروه مشخص دست به این اقدام زده است و باید نهاد های امنیتی از تکرار آن جلوگیری کند.

وزارت تحصیلات عالی با نشر خبرنامه یی گفته است که آن اداره مکلف است تا جلو هرگونه دسایسی را بگیرد که باعث بی نظمی و اخلال روند تحصیلی محصلان می شود. در این خبرنامه آمده است که وزارت تحصیلات عالی با مرتکبین اقدامات خلاف منافع عمومی برخورد قانونی کرده و آنان را به مراجع عدلی و قضایی معرفی می کند.

XS
SM
MD
LG