لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان افغان و امریکایی در ننگرهار درگیر شدند


با خروج بخش اعظم سربازان خارجی از افغانستان، گلوله باری سربازان افغان بر ناتو به شدت کاهش یافته است
با خروج بخش اعظم سربازان خارجی از افغانستان، گلوله باری سربازان افغان بر ناتو به شدت کاهش یافته است

درگیری میان نیروهای افغان و ناتو در ننگرهار سبب کشته شدن یک سرباز ناتو و یک سرباز افغان شد. در این رویداد دو سرباز افغان و دوسرباز ناتو زخمی شده اند.

درگیری در مقر ولایت ننگرهار در شهر جلال آباد رخ داد، جاییکه گفته می شود لحظاتی پیشتر از این رویداد یک دیپلومات ارشد امریکایی با سرپرست ولایت ملاقات داشت.

فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ننگرهار ضمن تایید این رویداد به صدای امریکا گفت که در این رویداد یک سرباز اردوی ملی کشته و دو سرباز دیگر افغان زخمی شده است و به سربازان امریکایی تلفاتی وارد نشده است.

ناتو با نشر بیانیه یی کشته شدن یک سرباز آن پیمان را در این رویداد تایید کرده است. خبرگزاری رویترز از قول منابع امریکایی گزارش داده است که سربازان کشته و زخمی شدۀ ناتو همه امریکایی اند.

حملات داخلی سربازان افغان بر همکاران خارجی شان در یک سال گذشته به ویژه پس از خروج بخش اعظم نیرو های خارجی از آن کشوربه گونۀ چشمگیری کاهش یافته است.

در اکثر موارد از این قبیل، گروه طالبان با نشر خبرنامه مسوولیت آن را گرفته و عامل حملات را افراد نفوذی خود می خواند، اما نیرو های افغان و ائتلاف می گویند که در بسا موارد چنین حملات در اثر سوء تفاهم و دعوا میان سربازان افغان و خارجی صورت می گیرد.

سفارت ایالات متحده در کابل با نشر خبرنامه یی بدون آنکه به تلفات این رویداد اشارۀ کرده باشد از محفوظ بودن مقام های ملاقات کننده و همراهان آنان اطمینان داده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG