لینک های دسترسی

Breaking News

شفیق مرید: برای خودم، مردمم و مردم هرات متاسف استم


هرات
هرات
به تعداد صد ها جوان و فعالین نهاد های مدنی یک روز بعد از لغو قرار گرفتن کنسرت شفیق مرید در آن ولایت به گرد همایی های اعتراض آمیز پرداختند.
کنسرت شفیق مرید آواز خوان جوان افغان که قرار بود به روز سوم عید در ولایت هرات برگزار شود، پس از آن لغو شد که یکی از خطبای متنفذ با آن مخالفت شدید نشان داد.

شماري از اشتراك كننده گان گردهمايي روز سه شنبه به راديو آشنا صداي امريكا گفتند که میخواهند پس از این تصمیم گیرنده دیگران نه بلکه خودشان باشند.

واکنش ها
سالک یکتن از اعتراض کنندگان گفت که آنها خواهان ختم افراطگرایی اند.
" هدف از اعتراضات این است که به هر حال به نحوی افراطگرایی و زورگویی تعدادی باید پایان یابد. هرات شهری است که تمدن درخشان اسلامی و عرفانی دارد و در طول تاریخ،با موسقی وهنرچز نگین درخشان منطقه بوده است. و به این گون هر گروهی که تلاش میکند تمدن هرات را زیر سوال ببرد باید با واکنش نهاد های مدنی روبرو شود. "

راهه یکتن دیگر از اشتراک کنندگان اعتراض روز سه شنبه، آزادی را حق مردم میداند.
" مردم حق دارند از آزادی های که در قانون مسجل شده استفاده بکنند و اگر کدام منبع میاید و آزادی های مردم را زیر پا میکند، پس مردم حق دفاع از آزادی های خود را دارند. امروز دقیقاً نماد از تحرک اجتماعی برای دفاع از حق آزادی است."

عاطفه منصوري يكي از زنان فعال جامعه مدني در هرات نيز كه در اين گردهمايي اشتراك كرده بود برگزاري كنسرت شفيق مريد را انگيزۀ مثبت براي ايجاد صلح و دوستي در بين مردم خواند و گفت که دست هايی استند كه نميخواهند وحدت و يكپارچگي در بين مردم ايجاد شود.
" باید شاهد برگزاری کنسرت شفیق مرید در ولات هرات میبودیم و کنسرت او به نام تبسم، آواز صلح و دوستی و انگیزۀ صلح و دوستی را در وجود مردم بیدار میکرد."

شفیق مرید
شفیق مرید که در حال حاضر از شهرت خاص برخوردار است توانسته است با آهنگ های حماسی و رومانتیک در میان جوانان جایگاه خاصی را به خود ایجاد کند. اولین آهنگ شفیق مرید " بی وفا ولی راته وایی" که مرید را به مردم معرفی کرد و پس از آن آهنگ های زیبای این جوان یکی پی دیگر به شهرتش افزود. خواستيم تا در اين مورد نظر آواز خوان افغان شفيق مريد را نيز با خود داشته باشيم اما با وجود تماس هاي مكرر نتوانستیم با مرید تماس حاصل کنیم. ولی شفیق مرید پس از لغو کنسرتش در هرات در صفحۀ فیس بوک اش چنین نگاشته است: "برای خود، مردم خود و بخصوص مردم هرات باستان متاسف هستم."
XS
SM
MD
LG