لینک های دسترسی

Breaking News

مسن ترین رییس جمهور جهان کیست؟


پال بیا، رییس جمهور كامرون که ۹۰ سال عمر دارد.
پال بیا، رییس جمهور كامرون که ۹۰ سال عمر دارد.

در عصر حاضر میانگین عمر انسان‌ها بلند رفته و کارهای بیشتری رادر سال های پسين زندگى خود انجام می‌دهند.

پال بیا، رییس جمهور کامرون که ۹۰ سال عمر دارد، پیرترین رییس جمهور ورهبران دینی و دولتی دیگری چون پاپ فرانسس رهبر کاتولیک‌های جهان، علی خامنه ای رییس جمهور ایران، جوبایدن رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در رده های سنی بعدی قرار دارند.

رییس جمهورکامرون که پیرترین رهبر جهان است، در اجلاس سال گذشتهٔ سران ایالات متحده و کشورهای افریقایی ظاهراً به قدری گیج شده بود که دستیارانش به او گفت،حضار منتظر سخنرانی او هستند.

بیا به مدت ۴۰ سال به عنوان رییس جمهور کامرون بوده است. او پارلمان را مجبورکرد که دوره ریاست جمهوری او را تمدید کرده و محدودیت‌های دوره ریاست جمهوری را لغو کند.

شهروندان کامرون به شرط فاش نشدن هویت شان به صدای امریکا گفتند که با داشتن چنین پیر مرد به حیث رییس جمهور جوانان از مشکلات متعدد رنج می‌برند. یکی از این شهروندان گفت که او به سن رییس جمهور وقعی نمیگذارد ولی اگر کسی بیاید و قدرت را برای همیشه غصب کند، کاری خوبی نیست.

پاپ فرانسیس در ۸۶ سالگی کشوری را اداره نمی کند، اما بر مسیحیان کاتولیک جهان حکومت می کند.

کارن آریاس، باشنده کاستاریکا می‌گوید که برای پاپ استثنا قایل است زیراو یک رهبر دینی است. ولی خوش ندارد که سیاسیون مسن در راس قدرت باشند. او گفت: "من برای او استثنا قایل می شوم زیرا او یک رهبر مذهبی است. شاید با شخصیت های سیاسی احساس ناراحتی کنم."

سارا مولانو، باشنده اکوادور به صدای امریکا در رابطه به سن پاپ گفت: "من معتقد استم که گذشت عمر تجربه را به ارمغان می‌آورد که مردم می‌توانند از آن برای خدمت به دیگران استفاده کنند."

علی خامنه ای، رهبر ایران با ۸۴ سال، طولانی ‌ترین رهبر در شرق ميانه است که از سال ۱۹۸۹ خدمت می‌کند. امریکایی‌های ایرانی تبار در مورد نظریات متفاوت دارند. شرین زند، که وکیل است به صدای امریکا گفت: " در رژیم جمهوری اسلامی، مشکل سن رهبر نیست بلکه خود سیستم مشکل است."

جمشید صدیقی امریکایی ایرانی تباردیگر، می‌گوید: "جهان قرن ۲۱، جهان جوانان است و باعلم که امروز موجود است، آنان باید کسانی باشند که چیزهای مهم را انجام دهند."

در سال ۲۰۲۴، امریکایی‌ها ممکن مسن ترین رییس جمهور تاریخ خود را انتخاب کنند، رییس جمهور جو بایدن ۸۱ ساله خواهد شد و دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، ۷۸ ساله خواهد شد.

در مطالعه ‌ای که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد، آمده است که رهبران مسن ‌ترو ازلحاظ جسمی و ذهنی ضعیفتر می‌توانند کلیشه‌های منفی در مورد پیری را تقویت کنند، اما رهبران در این سن نیز می‌توانند با نشان دادن آمادگی ذهنی و جسمی ، افراد را شگفت‌زده کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG