لینک های دسترسی

Breaking News

اقلیت احمدی پاکستان قربانی جنگ علیه افراطیت


FILE - Members of the Ahmadi Muslim community dig graves for victims in Chenab Nagar, located in Punjab's Chiniot District, about 200 km (124 miles) northwest of Lahore. At least 70 people were killed in the attack.
FILE - Members of the Ahmadi Muslim community dig graves for victims in Chenab Nagar, located in Punjab's Chiniot District, about 200 km (124 miles) northwest of Lahore. At least 70 people were killed in the attack.

اعضای اقلیت احمدی شکایت دارند که حکومت پنجاب از این ستراتیژی به بهانه مبارزه با تروریزم دینی نشر و توزیع همه کتب دینی و تعلیمی آنانرا به شمول همه کتابهای که توسط میرزا غلام احمد بنیانگزار فرقه شان نوشته شده، منع کرده است. پیروان فرقه احمدی میرزا غلام احمد را مسیحای خود میدانند.

نقل های از ستراتیژی ملی مبارزه با افراطیت دینی که به دسترس صدای امریکا قرار گرفته در آن گفته شده است که کتابهای این فرقه ازغدر و خیانت مملو میباشد و احساسات دشمنی را بین اتباع مختلف کشور انکشاف میدهد.

سید قمر سلیمان احمد یکی از نمایندگان اقلیت احمدی میگوید آنان به والی ایالت پنجاب نامه نوشتند و از او خواستند تا حد اقل توضیح دهد که کدام قسمت از ادبیات دینی آنان حس تنفر و عداوت را انکشاف میدهد. ولی او پاسخ نه گفت، او می افزاید مسئولین محلی حتی خود را زحمت نمیدهند که به ما پاسخ بگویند.

به تاسی از ستراتیژی ملی مبارزه با تروریزم دینی اعضای جامعه احمدی نمیتوانند کتاب های را که منع قرار داده شده است، خریداری کنند ویا آنرا در کتابخانه های خود نگهدارند. وحتی ویب سایت های که کتابهای آنانرا به صورت آنلاین فراهم میکرد نیز مسدود شده اند.

امیر محمود یکی از پیروان فرقه احمدی میگوید او حتی نمیتواند کتابهای را بدست آورد که در مورد بنیانگزار فرقه احمدی به فرزندانش آموزش دهد.

محمد ناصر مالک یک کتابخانه در چناب نگر پنجاب میگوید او از جمع دوصد هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه اش ۷۵ هزار جلد را نابود کرد.

عقیده پیروان فرقه احمدی

برخلاف اقلیت های دیگر پاکستان، احمدی ها خود را مسلمان و پیرو پیامبر اسلام حضرت محمد ص میدانند. ولی آنان میرزا غلام احمد بنیانگزار فرقه احمدی را مسیحا و مهدی آخر زمان میدانند. اکثریت مسلمان در آن کشوربه این نظر اند که احمدی ها اصل اساسی اسلام را تغیر داده اند و از این رو بدتر از کافران می باشند.

اعلامیه های که از طرف گروه های تندرو صادر میشود به صورت آشکار اعلام میدارد که احمدی ها باید کشته شوند.

جنبش های سیاسی اسلامی برضد احمدی ها منجر به تغیر در قانون اساسی پاکستان گردید که بر أساس قانون اساسی پاکستان در سال ۱۹۷۴ آنانرا غیر مسلمان خواند و متعاقب آن در سال ۱۹۸۴ قانون دیگری آنانرا از این منع کرد که خود را مسلمان تلقی کنند. آنان از آذان دادن منع شدند. و اگر آذان بدهند برای مدت سه سال حبس میشوند.

طرد قانونی

در کنار ممنوع قرار دادن کتب فرقه احمدی، در اوایل امسال در یک اعلان منازل رهایشی دولتی برای مردم فقیر در ایالت پنجاب در نزدیکی چناب نگر که در یک روزنامه محلی چاپ شده بود از همه درخواست کنندگانخواسته شده بود سوگند یاد کنند که آنان احمدی نیستند.

صدای امریکا تلاش ورزید تا نظر مقامات حکومت پنجاب را در مورد جویا شود ولی موفق نشد.

با فعالین حقوق بشر که در مورد این گذارش صحبت شد، آنان گفتند متعجب نیستند. با رهبران سیاسی که صحبت کردیم یا هم از تبعیض علیه احمدی ها پیشتیبانی میکنند و یاهم از حرف زدن در مورد هراس دارند.

برگردان گذارش:عایشه تنظیم از بخش زبان اردوی صدای امریکا

XS
SM
MD
LG