لینک های دسترسی

Breaking News

قوای هوایی افغان جنگجویان طالب را در غزنی هدف قرار داد


مقامات امنیتی در ولایت غزنی می‌گویند که از اثر حملات هوایی و زمینی، نیروهای امنیتی افغان تلفاتی بر هراس‌افگنان وارد شده است.

فهیم امرخیل، سخنگوی پولیس غزنی دراین باره به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید "در عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی‌های اندر، ده‌ یک و واغظ غزنی ۱۹هراس‌افگن کشته و چهار نفر دیگر شان زخمی شده اند".

آقای امیری می‌گوید که در پی این حملات همچنان پنج عراده موتر تیزرفتار، دو میل دهشکه، یک میل زیکویک و سه عراده موترسایکل آنان نیز تخریب و از بین رفته است.

مقامات می‌گویند که این حملات بعد از ظهر روز گذشته آغاز شد و تا کنون نیز ادامه دارد.

ازسویی هم طالبان با نشر اعلامیۀ ادعا کرده اند که در ولسوالی ده یک غزنی یک پوسته پولیس را تصرف کرده و ۱۲ سرباز افغان را کشته اند.

اما؛ فهیم امرخیل، سخنگوی پولیس غزنی ادعای طالبان را رد می‌کند و می‌گوید که از اثر حملات تهاجمی طالبان بر یک پوستۀ ولسوالی ده یک تنها ۸ سرباز پولیس محلی کشته شده اند و با رسیدن نیروهای امنیتی از سقوط پوسته پولیس جلوگیری شده است.

انفجار در خوست

مقام‌های محلی در خوست می‌گویند، انفجار بمی در مارکیت موبایل فروشی در شهر خوست، چهار کشته و ۱۳ زخمی به جا گذاشت.

مل‌پاسوال فیض‌الله غیرت، قوماندان امنیه خوست به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، این بم در یک میز در طبقۀ پایین مارکیت جاسازی شده بود که در وقت ازدحام مردم منفجر شد.

قوماندان امنیه خوست افزود که در این انفجار یک تن کشته و ده تن دیگر زخمی شده اند؛ اما داکتر حبیب‌شاه انصاری، رئیس صحت عامۀ خوست به رادیو آشنا – صدای امرکیا گفت، چهار کشته و ۱۳ زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌های مختلف شهر خوست منتقل شدته اند.

به گفتۀ مقام‌ها، کشته‌ها و زخمیان این انفجار ملکی اند.

هنوز کسی مسؤولیت این بم‌گذاری را به عهده نگرفته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG