لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هوایی در هرات ۱۳ غیرنظامی را کشت - مقام‌ها


این حملات عصر روز دوشنبه در منطقه بخت‌آباد ولسوالی شیندند هرات انجام شده اند
این حملات عصر روز دوشنبه در منطقه بخت‌آباد ولسوالی شیندند هرات انجام شده اند

مقام‌های محلی هرات گفته اند که در نتیجۀ حملات هوایی در ولسوالی شیندند این ولایت ۱۳ فرد ملکی به شمول زنان و کودکان کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این اتفاق عصر روز دوشنبه در منطقه بخت‌آباد ولسوالی شیندند هرات زمانی به وقوع پیوسته که طیاره‌های بی‌پیلوت، یک مرکز فرماندهی طالبان را هدف قرار داده اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت در این حمله همچنان ۱۶ تن از افراد گروه طالبان به شمول دو قوماندان سرشناس آنها کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

آقای فرهاد، افزود که به دلیل نزدیکی مرکز تجمع طالبان به خانه‌های افراد ملکی در این حملات هوایی ۱۳ فرد ملکی کشته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

به گفتۀ وی، هیأتی حقیقت‌یاب از سوی والی این ولایت برای بررسی‌های جدی و مشخص‌شدن جزئیات بیشتر این حمله هوایی توظیف و به ولسوالی شیندند اعزام شده اند.

گزارش‌های تأیید نشده وجود دارند، ۱۹ تن از افرادی که در زندان طالبان در این منطقه نگهداری می‌شدند، نیز موفق به فرار شده اند.

هم‌زمان توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات مدعی است، این حمله از سوی طیاره‌های بی‌پیلوت نیروهای خارجی صورت گرفته که در آن ۲۰ فرد ملکی کشته و کم از کم ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای طاهری گفت این حمله ساعت ۴:۳۰ عصر روز دوشنبه در منطقه زیر کوه روستای بخت‌آباد صورت گرفته که بیشتر کشته‌گان و زخمیان این رویداد زنان و کودکان اند.

هنوز نیروهای خارجی در خصوص این حمله هوایی چیزی نگفته اند.

رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات نیز تأیید کرد که از شام دوشنبه تا به حال چهار تن از مجروحان این رویداد به شفاخانه حوزوی هرات انتقال داده شده اند که یک دختر خردسال بر اثر جراحات زیاد جان باخته است.

گروه طالبان تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG