لینک های دسترسی

Breaking News

ایران اولین طیارۀ ایر بس را پذیرفته است


طیارۀ آماده تحویل به ایران در پارکینگ ایرباس در آلمان
طیارۀ آماده تحویل به ایران در پارکینگ ایرباس در آلمان

تحویلدهی اولین طیارۀ مسافربری شرکت ایر بس به ایران، گام بزرگی برای از سر گیری تجارت میان ایران و قدرت های بزرگ جهان خواهد که پس از توافق هسته ای و لغو تعزیرات اقتصادی بر آن کشور صورت خواهد گرفت.

طیارۀ مسافر بری نوع ۳۲۱A- شرکت ایربس طبق تقاضای ایران ایر رنگ شده و انتظار می رود تا در هفتۀ جاری به ایران تحویل داده شود.

مقامات شرکت ایر بس گفته اند که از لحاظ تخنیکی، مقامات ایرانی ساخت این طیاره را قبول کرده اند و این طیاره به زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.

این طیاره از جمله ۲۰۰ طیاره های ساخت کشور های غربی است که ایران پس از لغو تعزیرات اقتصادی تقاضای خریداری آنرا کرد.

رضا جعفر زاده، سخنگوی وزارت هوانوردی ملکی ایران، به خبرگزاری رویترز گفته است که این طیاره ایر بس به نام شرکت ایران ایر ثبت شده و باید تا آخر هفتۀ جاری به آن کشور تحویل داده شود.

طیارۀ مسافر بری نوع۱ ۳۲A- شرکت ایربس که ۱۸۹ سیت دارد در شهر هامبورگ آلمان بسته بندی شده است. انتظار می رود از آنجا به تولوز، فراسنه که مقر اصلی شرکت ایر بس است، انتقال یابد و بعد، روز چهار شنبه به صورت رسمی به ایران تحویل داده شود.

فرهاد پرورش، رئیس ایران ایر به خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گفته است که مراسم رسمی برای ورود طیارۀ مسافر بری ایر بس در تهران بر گزار خواهد شد.

پس از لغو تعزیرات اقتصادی بر ایران، این کشور درخواست خریداری ۱۰۰ طیارۀ مسافربری از شرکت ایر بس و ۸۰ بال طیارۀ مسافر بری را از شرکت امریکایی بوئینگ، داده است.

علاوه بر آن، ایران در مرحلۀ نهایی مذاکره با شرکت تولید طیارۀ موسوم به تروبو پراپ است. این شرکت که مربوط ایربس و شرکت اتالیایی به نام لئوناردو است به صورت مشروط پذیرفته است تا ۲۰ بال طیاره های ۷۰ سیته را که قادر به پرواز های منطقه ای است، برای ایران فراهم کند و به تعقیب آن، احتمالاً ۲۰ بال دیگر را نیز تهیه کند.

XS
SM
MD
LG