لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: ولسوالی اجرستان غزنی در آستانۀ سقوط قرار دارد


مقام‌های محلی در ولسوالی اجرستان غزنی می‌گویند که از دیروز به این‌سو جنگجویان گروه طالبان بر مرکز این ولسوالی حمله کردند و تا اکنون درگیری ادامه دارد.

حمیدالله حسیب‌زی، سرپرست ولسوالی اجرستان غزنی، به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت که از دیروز تا حال، ۱۷ تن از نیروهای پولیس ملی و پولیس محلی کشته و ۱۰ تن آنان مجروح شده اند.

آقای حسیب‌زی افزود "تا حال نیروهای کمکی نرسیده اگر کماندوهای اردو زودتر نرسند ولسوالی به دست طالبان سقوط می‌کند".

به گفته این مقام، طالبان پنج پوستۀ کمربند امنیتی ولسوالی اجرستان را تصرف کرده و در حال حاضر فقط یک پوستۀ پولیس محلی و مرکز ولسوالی باقی مانده است.

شماری از باشندگان محل نیز از سقوط این ولسوالی به طالبان ابراز نگرانی می‌کنند.

حاجی دوست‌محمدخان، باشنده ولسوالی اجرستان گفت" مردم ملکی و شماری از خانواده‌های پولیس محلی در ساحات که پوسته‌های امنیتی سقوط کرده در نزد طالبان گروگان اند".

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفت که به دلیل نبود طیاره‌های اکمالاتی هنوز نیروی کمکی به این ولسوالی نرسیده است.

آقای نوری افزود "متأسفانه دو نفر از افراد ملکی کشته شده و دو نفر زخمی اند ولی به دلیل مسدود مسیر مواصلاتی ونبود طیاره های اکمالاتی هنوز نیرویی کمکی نرسیده و در صورت تأخیر ممکن ولسوالی سقوط کند".

ولسوالی اجرستان غزنی در حدود ۲۰۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و در سال‌های اخیر به دلیل مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی این ولسوالی، از مسیر هوا اکمال می‌شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG