لینک های دسترسی

Breaking News

الشباب مسوولیت حمله بر پایگاه امریکا را بر عهده گرفت


گروه دهشت افگن الشباب مسوولیت حمله بر یک پایگاه نظامی امریکا و حمله بر کاروان مشاورین اتحادیه اروپایی در سومالیا را امروز دوشنبه ۳۰ سپتمبر (۸ میزان) بر عهده گرفتند.

بر اساس گزارش فرانس پرس، در گام نخست دو انفجاری قوی در نزدیک پایگاه نظامیان امریکایی صورت گرفت و سپس تندروان بر این پایگاه یورش بردند.

گروه الشباب ادعا می‌کند که جنگجویان این گروه هنوز هم درگیر جنگ با نیروهای مستقر در پایگاه نظامی اند، اما در مورد تلفات ناشی از این حمله هنوز معلوماتی در دست نیست.

این پایگاه امریکایی در فاصله ۱۱۰ کیلو متری موگادیشو، پایتخت سومالیا موقعیت دارد؛ جاییکه طیاره های بی سرنشین امریکایی از آن پرواز کرده و برای حمایت از حکومت سومالیا، تندروان را هدف قرار می‌دهد.

از جانب دیگر امروز یک مقام امنیتی گفت که مشاورین اتحادیه اروپایی که نیروهای اردوی سومالیا را آموزش می‌دهند توسط یک موتر مملو از مواد انفجاری مورد حمله قرار گرفتند.

عمر ابیکار، یک مقام امنیتی سومالیایی به فرانس پرس گفت که یک موتر مملو از مواد انفجاری با یکی از موتر های مشاورین تصادم داده شد که تلفاتی را به بار آورده است، اما در مورد آمار تلفات معلومات ارایه نشده است.

حکومت ایتالیا تایید کرده است که سربازان این کشور که مصروف ماموریت آموزشی در سومالیا اند، مورد حمله قرار گرفته اند.

ویب سایت استخباراتی "سایت" که همواره فعالیت های جهادی ها را در سراسر جهان نظارت می‌کند گفته است که الشباب مسوولیت هر دو حمله را بر عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG