لینک های دسترسی

Breaking News

علی حیدر گیلانی به پاکستان رسید


علی حیدر گیلانی سه سال پیش در شهر ملتان پاکستان ربوده شد.
علی حیدر گیلانی سه سال پیش در شهر ملتان پاکستان ربوده شد.

علی حیدر گیلانی پسر سید یوسف‌ رضا گیلانی صدر اعظم پیشین پاکستان به شهر لاهور پاکستان رسید.

آقای گیلانی که سه سال پیش توسط تندروان وابسته به القاعده از پاکستان ربوده شد، دو شب قبل در عملیات نیروهای ویژۀ افغان و امریکایی در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا از چنگ مخالفان مسلح آزاد شد.

مقامهای افغان امروز در مقر وزارت دفاع افغانستان، آقای گیلانی را به سید ابرار حسین سفیر پاکستان مقیم کابل تحویل دادند.

علی‌حیدر گیلانی در سخنان کوتاه از مردم به ویژه اردوی ملی افغانستان و نیز سربازان امریکایی سپاسگزاری کرد. او گفت "سپاسگذارم که آنان برای یک شهروند کشور دیگر قربانی دادند. این نشان‌دهندۀ تلاش‌های صلح جویانۀ حکومت افغانستان است."

آقای گیلانی همچنان از نظامیان پاکستانی به خاطر راه اندازی عملیات در مناطق قبایلی پاکستان برای نجات وی سپاسگذاری کرد. او افزود که در نتیجۀ این عملیات آدم‌ربایان مجبور شدند وی را از آنجا به افغانستان منتقل کنند.

از سوی دیگر نصیر احمد اندیشه معین وزارت خارجۀ افغانستان گفت که توقع دارند این گونه همکاری‌ها میان دو کشور بیشتر شود.

جنرال قدم‌شاه شهیم لوی درستیز ملی اردوی افغانستان گفت، برای آنان معلومات استخباراتی رسیده بود که القاعده و گروه‌های مخالف مسلح در ولسوالی گیان ولایت پکتیا مصروف ایجاد مرکز اند؛ به همین دلیل انجام یک عملیات ویژه را طرح کردند و آن را نیروهای ویژه پیش بردند که در نتیجه پسر نخست وزیر پیشین پاکستان از چنگ مخالفین مسلح آزاد گردید.

سید ابرار حسین سفیر پاکستان مقیم کابل از حکومت افغانستان سپاسگزاری کرد که برای رهایی علی‌حیدر گیلانی تلاش کردند.

علی‌حیدر گیلانی ۳۰ ساله به تاریخ ۹ می ۲۰۱۳ در شهر ملتان پاکستان هنگامی ربوده شد که مبارزات انتخاباتی پدرش را پیش می‌برد.

XS
SM
MD
LG