لینک های دسترسی

Breaking News

بلخی: گزارش‌های اخراج هزاران افغان‌ از پاکستان درست نیست


سید حسین عالمی بلخی گزارش‌های رسانه‌ها را مبنی بر اخراج اجباری افغان‌ها از پاکستان نادرست خواند.
سید حسین عالمی بلخی گزارش‌های رسانه‌ها را مبنی بر اخراج اجباری افغان‌ها از پاکستان نادرست خواند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، گزارش رسانه‌ها را در مورد تصمیم کابینۀ پاکستان مبنی بر اخراج اجباری ۱.۴ میلیون مهاجر افغان در جریان یک ماه از آن کشور، نادرست می‌خواند.

در اوایل ماه جاری میلادی، رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که کابینۀ آن کشور تصمیم گرفته است که ۱.۴ میلون افغان مهاجر در آن کشور تا پایان ماه جنوری به کشورشان برگردند.

آقای بلخی، روز جمعه در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، آنچه رسانه‌ها در مورد تصمیم پاکستان گزارش داده بودند، نادرست است.

آقای بلخی افزود که کابینۀ پاکستان تصمیم گرفته بود تا اقامت مهاجرین افغان در آن کشور برای یک ماه تمدید شود و از وزارت سرحدات و ایالت‌های پاکستان خواسته بود تا در جریان این ماه، در همکاری با کمیشنری عالی ملل متحد در امور مهاجرین "یو.اٍن.اٍچ.سی.آر" طرحی را برای چگونگی عودت مهاجرین افغان به کشورشان تهیه کنند.

آقای بلخی گفت"ما امیدوار استیم پروگرام قسمی تنظیم شود که عودت داوطلبانه، تدریجی و مصؤون را داشته باشیم و بیشتر از گذشته باشد و مهاجرین به اخراج اجباری مواجه نشوند و ما فعلأ سر این پرواگرام کار می‌کنیم".

به گفته این مقام حکومت افغانستان، طرحی از سوی وزارت سرحدات و ایالت‌های پاکستان تهیه شده است و در روزهای نزدیک به کابینۀ آن کشور ارائه خواهد شد؛ اما آقای بلخی گفت که حکومت افغانستان در مورد جزئیات این طرح، معلومات ندارد.

وزیرمهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفت که قرار است در اوایل ماه آیندۀ میلادی، وزیر سرحدات و ایالت‌های پاکستانی جهت گفتگو در مورد چگونگی عودت مهاجرین افغان به کابل بیاید.

به گفته آقای بلخی، عبدالقادر بلوچ، وزیر سرحدات و ایالت‌های پاکستان دعوت افغانستان را پذیرفته و پس از تاریخ سه ماه فبروری میلادی، به کابل سفر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG