لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخلۀ افغانستان از امنیت مساجد در روزهای عید اطمینان داد


وزارت داخلۀ افغانستان، تمام قطعات نظم عامه، واکنش سریع، ترافیک، پولیس سرحدی را در حالت آماده باش قرار داده است
وزارت داخلۀ افغانستان، تمام قطعات نظم عامه، واکنش سریع، ترافیک، پولیس سرحدی را در حالت آماده باش قرار داده است

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان در سراسر این کشور، امنیت مساجد را برای برگزاری نماز عید تأمین می‌کنند.

با فرارسیدن عید قربان، با توجه به چندین حمله بر مساجد پایتخت و برخی ولایات افغانستان، شهروندان افغان از وضعیت امنیتی مساجد در روز عید، نگران اند.

اما نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان امروز، اطمینان داد که امنیت تمام مساجد در سراسر افغانستان، از سوی نیروهای امنیتی افغان تأمین خواهد شد و از مردم خواست که در این زمینه با آنها همکار باشند.

او افزود " ما تدابیر خود را در سراسر افغانستان داریم، بالاتر از ۴۰۰ مدرسه، حسینیه و مساجد جامع که مربوط برادران اهل تشیع می‌شود و همچنان تمام مساجدی که در سرتاسر افغانستان و ساحاتی که در آنجا نماز عید ادا می‌شود، زیر پوشش جدی امنیتی ما است".

وزارت داخلۀ افغانستان در حالی از تأمین امنیت مساجد در زمان ادای نماز عید خبر می‌دهد که در یک سال اخیر، چندین حمله بر مساجد اهل تشیع از سوی داعش انجام شده است.

روز جمعۀ گذشته، داعش مسجد امام زمان در خیرخانۀ کابل را حینی که نمازگزاران برای ادای نماز جمعه گردآمده بودند، هدف قرار داد.

در آن حمله به شمول زنان و کودکان ۲۸ تن کشته شدند و بیش از ۵۰ تن دیگر زخم برداشتند.

پیشتر از آن، داعش مسؤولیت حملۀ انتحاری بر ​مسجد جوادیه در ساحۀ بکرآباد شهر هرات را به دوش گرفت که در آن ۲۹ نفر کشته و کم از کم ۶۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در ماه رمضان نیز، تندروان داعش مسجد الزهرا را مورد حمله قرار دادند که در نتیجۀ آن هفت تن جان باختند و ۲۱ تن زخم برداشتند.

با این حال، به گفتۀ آقای دانش، هنوز اطلاعاتی مبنی بر تحت تهدید بودن مسجدی در دست ندارند؛ ولی او به صورت جدی خواهان همکاری مردم در این زمینه گردید.

آقای دانش گفت "هرگاه هموطنان ما در جریان رفتن به مسجد برای ادای نماز عید در آنجا بازرسی صورت می‌گیرد، تلاشی صورت می‌گیرد، یا این که اندکی در آنجا توقف می‌کنند، با ما همکاری بکنند تا این که ما به صورت درست ساحه را بررسی کنیم".

وزارت داخلۀ افغانستان، تمام قطعات نظم عامه، واکنش سریع، ترافیک، پولیس سرحدی را در حالت آماده باش قرار داده است و از سوی دیگر، پوسته‌های امنیتی سیار و ثابت را در سراسر پایتخت افزایش داده است.

XS
SM
MD
LG