لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ۲۰درصدی محصولات بادام در دایکندی


به گفته مقام‌های ولایت دایکندی همزمان با افزایش حاصلات بادام قیمت آن نیز بیشتر شده است.
به گفته مقام‌های ولایت دایکندی همزمان با افزایش حاصلات بادام قیمت آن نیز بیشتر شده است.

رئیس زراعت ولایت دایکندی می‌گوید که در سال جاری خورشیدی محصولات بادام در این ولایت نسبت به سال گذشته، ۲۰درصد افزایش یافته است.

سیدعبدالواحد فیروزی، رئیس زراعت ولایت دایکندی می‌افزاید" طبق آمارهای به دست آمده، طی سال روان محصولات بادام این ولایت حدود ۲۴هزار متریک تن برآورد گردیده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد".

آقای فیروزی می‌گوید که سال گذشتۀ محصولات بادام حدود ۲۰ هزار متریک تن بوده است.

رئیس زراعت ولایت دایکندی، نبود بازار مناسب و کاهش قیمت بادام را در سال‌ جاری از چالش‌های عمدۀ دهاقین این ولایت می‌خواند.

دلیل افزایش محصولات بادام در ولایت دایکندی، علاقمندی باشندگان این ولایت به غرص نهال بادام در سال‌های اخیر خوانده می‌شود.

به گفته مقام‌ها، بادام محصول پر درآمد برای دهاقین و باغداران در ولایت دایکندی است که بیش از ۸۰درصد باشندگان این ولایت از فروش آن، امرار معاش می‌کنند.

دهاقین و باغداران این ولایت می‌گویند که قیمت بادام در بازار این ولایت نسبت با سال گذشته کاهش قابل ملاحظۀ یافته است.

هم اکنون یک سیر "بادام سنگکی" ولایت دایکندی، ۷۰۰ افغانی قیمت دارد درحالی که در سال گذشته این مقدار بیش از یک هزار افغانی به فروش می‌رسید.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG