لینک های دسترسی

Breaking News

عکس‌برداری مدل مصری در نزدیکی اهرام مصر جنجالی شد


سلما الشیمی، مدل مصری که روز دوشنبه پس از تصویربرداری در نزدیکی آثار باستانی سقاره در شهر جیزۀ مصر همراه با عکاس‌اش بازداشت شده بود به قید ضمانت رها شد.

الشیمی ۲۶ ساله برای این مجموعۀ عکس خود را با زیورآلات و لباس‌های شبیه ملکه‌های مصر قدیم آراسته بود؛ آرایشی که وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر آن را "نامناسب" خوانده است.

وزارت گردشگری مصر با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این قضیه برای تحقیق به سارنوالی عامۀ مصر راجع شده است. در این اعلامیه آمده است: "هرکسیکه در خصوص آبدات یا تمدن منحصر به فرد مصر بی تفاوتی نشان دهد، مجازات خواهد شد".

بر اساس مقررات، هرکسیکه برای مقاصد تجارتی در محلات تاریخی مصر عکس یا فلم‌برداری می‌کند باید پیشاپیش از وزارت گردشگری مصر اجازه بگیرد.

رسانه‌های مصری گزارش داده اند که الشیمی و عکاس‌اش متهم اند که بدون اجازۀ رسمی دولت در آبدات تاریخی آن کشور برای مقاصد تجارتی عکس‌برداری کرده اند.

تصاویر الشیمی در نزدیکی اهرام مصر که سه روز پیش گرفته شده است، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و بحث داغی را دامن زد. برخی‌ها این مدل را به زیر پا کردن معیارهای اجتماعی متهم کرده و شماری هم او را قانون شکن خوانده‌اند.

یک وکیل مصری اقامۀ دعوا کرده است که الشیمی "مدنیت مصر را تحریف و به تاریخ عالی فراعنه توهین کرده است. یک عضو پارلمان مصر خواستار "مجازات شدید" این مدل جوان شده است.

بر اساس قوانین مصر، هر شخصی می‌تواند بنا بر هر دلیلی علیه هر کس دیگر اقامۀ دعوا کند، اما این به سارنوالی عامه مربوط می‌شود که آن دعوا را پیگیری کند یا هم باطل بپندارد.

الشیمی و عکاس‌اش شام سه شنبه به قید ضمانت رها شدند، اما سارنوالی مصر این قضیه را به گونۀ کامل پیگیری خواهد کرد.

با اینحال، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر به دفاع از الشیمی برخاسته و گفته اند که او حق دارد هر گونه که دلش خواست خود را بیاراید و لباس بپوشد.

سقاره هفتۀ گذشته نیز زمانی به سرخط خبرها مبدل شد که مسوولان مصری از کشف ۱۰۰ تابوت مملو از اجساد مومیایی شده در این ساحه خبر دادند.

XS
SM
MD
LG