لینک های دسترسی

Breaking News

قوای امریکایی مواضع کتایب حزب‌الله را در عراق و سوریه بمبارد کرد


نیروهای امریکایی کم از کم پنج موضع گروه کتایب حزب‌الله را در عراق و سوریه بمباردمان کردند.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا روز یکشنبه ۲۹ دسمبر (هشتم جدی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله واکنش به حملات اخیر کتایب حزب‌الله بر نیروهای ایتلاف بین المللی بوده است.

در این بیانیه به نقل از جاناتن هافمن، معاون وزیر دفاع امریکا آمده است: "امریکا در واکنش به حملات مکرر گروه کتایب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای ایتلاف عزم راسخ، پنج موضع کتایب حزب‌الله را در عراق و سوریه را هدف حملات دقیق هوایی قرار داد".

در این بیانیه به حمله اخیر کتایب حزب‌الله به یک پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک اشاره شده است که در آن یک شهروند امریکا کشته و چهار نظامی امریکایی زخمی شدند.

مقام‌های امریکایی گفته اند که از مجموع پنج موضع کتایب حزب‌الله که هدف قرار گرفته است، سه موضع در عراق و دو موضع نیز در سوریه بوده است. اما از تلفات و خسارات این حملات معلوماتی داده نشده است.

به نقل از بیانیۀ وزارت دفاع امریکا، حزب الله عراق، روابط تنگاتنگی با نیروی قدس ایران دارد و بارها کمک‌های تسلیحاتی مرگبار و پشتیبانی‌های دیگری از ایران دریافت کرده و از آن برای حمله به نیروهای ایتلاف عزم راسخ استفاده کرده است.​

چند روز پیش، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده نیز ایران را مسوول حملات راکتی به پایگاه‌های نظامیان امریکایی در عراق دانست و به تهران هشدار داد که به چنین حملات واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

XS
SM
MD
LG