لینک های دسترسی

Breaking News

فلم ساز امریکایی، مستند احمد ظاهر را  می سازد


این تصویر را شبنم ظاهر از البوم خانوادگی اش به صدای امریکا فرستاده است
این تصویر را شبنم ظاهر از البوم خانوادگی اش به صدای امریکا فرستاده است

پس از چهار سال تلاش، شبنم ظاهر، یگانه دختر احمد ظاهر، آوازخوان معروف افغانستان، موفق شده است تا تهیۀ فلم مستندی را در مورد پدرش روی دست گیرد.

شبنم ظاهر در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا گفت که سام فرنچ، فلم ساز امریکایی که یک فلم مستند دیگر را نیز در افغانستان به نام "بچه های بزکشی" ساخته، مستند احمدظاهر را تهیه خواهد کرد. به گفتۀ دختر ظاهر فقید، آن فلم (بچه های بزکشی)، نامزد جایزۀ اسکار شده بود.

​شبنم ظاهر همچنین می گوید که در این فلم مستند، تصاویر و ویدیو هایی از احمد ظاهر را خواهد گنجانید که در گذشته مردم عام آنرا ندیده اند.

شبنم ظاهر در صحبتی با رادیو آشنا صدای امریکا گفت که او همراه با تیم اش تلاش می کند هزینۀ این فلم را که به گفتۀ وی حدود ۵۰۰ هزار دالر امریکایی می شود، با راه اندازی گرد هم آیی ها و نشست هایی جمع آوری کنند و اگر نتوانند تا اوایل ماه اکتوبر کم از کم ۵۰ هزار دالر را جمع آوری کند، ساختن فلم مستند به تعویق خواهد افتاد.

حفیظ آصفی در مورد فلم مستند احمد ظاهر مصاحبه ای را با شبنم ظاهر انحام داده و نخست از وی در مورد انگیزه و هدف این فلم پرسیده است.

مصاحبۀ کامل شبنم ظاهر را در اینجا بشنوید
please wait

No media source currently available

0:00 0:13:45 0:00

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG