لینک های دسترسی

Breaking News

خشونت را کاهش دهید، بر کروناویروس تمرکز کنید - میلر


جنرال سکات میلر، قوماندان نیروهای حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که برای تمرکز بر جلوگیری از کروناویروس در افغانستان، باید خشونت‌ها کاهش یابد.

آقای میلر امروز ۲۴ مارچ‌ (پنجم حمل) گفت که در وضعیت عادی جلوگیری از کروناویروس دشوار و در موجودیت خشونت‌ها تقریباً غیر ممکن است. او گفت: "کروناویروس بر تمام جهان تاثیر می‌گذارد و چیزی است که نیروهای ایتلاف و نیروهای امنیتی افغان را متاثر می‌کند".

این جنرال امریکایی از تمام جوانب درگیر در افغانستان خواست تا برای تمرکز بر جلوگیری از گسترش کروناویروس در میان افغان‌ها و نیروهای امنیتی، خشونت را کاهش دهند.

این در حالی است که ماموریت حمایت قاطع ناتو امروز گفت که چهار نظامی خارجی مستقر در افغانستان به کوید۱۹ یا بیماری ناشی از کروناویروس مبتلا شده اند.

این چهار نظامی که در مورد هویت آنان جزییات داده نشده است، به تازگی وارد افغانستان شده بودند که اکنون در تجرید به سر می‌برند. مقام‌ها گفته اند افرادی که در روزهای اخیر با این چهار نظامی به تماس بوده اند نیز شناسایی و آزمایش خواهند شد.

در این حال، وزیر صحت عامه افغانستان گفته است که پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که امکان مبتلا شدن بیش از نیم جمعیت آن کشور به کروناویروس وجود دارد.

در افغانستان تا اکنون ۷۴ نفر به کروناویروس مبتلا شده و یک نفر دیگر پس از ابتلا به آن جان باخته است.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده، کروناویروس تا روز سه شنبه ۲۴ مارچ به ۱۶۹ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و تعداد مبتلایان آن به ۳۸۷ هزار و ۳۸۲ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از آن به ۱۶۷۶۶ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG