لینک های دسترسی

Breaking News

مرد امریکایی به جرم قتل معشوقۀ پیشین‌اش اعدام شد


دیوید هوژیر
دیوید هوژیر

یک مرد ۶۹ ساله امریکایی که به خاطر جرم قتل معشوقه‌ پیشین‌اش در سال ۲۰۰۹ محکوم به مجازات شده بود، روز سه‌شنبه ۱۱ جون (۲۲ جوزا) در ایالت میزوری ایالات متحده اعدام شد.

به گفته مقامات زندان،‌ دیوید هوژیر، که در گذشته در نیروی بحری ایالات متحده ایفای وظیفه می‌کرد، در زندانی واقع در شهرک بان تیری ایالت میزوری با "تزریق امپول کشنده" اعدام شد.

هوژیر همواره ادعا می‌کرد که در قتل انجیلا گیلپین و همسرش، رادنی گیلپین، بی‌گناه بوده است. اما مایک پارسن، والی ایالت میزوری که یک جمهوریخواه است، درخواست وی را برای عفو رد کرد.

والی ایالت میزوری، با نشر اعلامیه‌ای گفت که هوژیر به خاطر خشم ناشی از حسادت، انجیلا و رادنی گیلپین را در اپارتمان شان واقع در شهرک جفرسن ایالت میزوری به قتل رساند.

به گفته‌ پارسن، انجیلا گیلپین جان خود را به خاطر دیوید هوژیر از دست داد، زیرا او نمی توانست پایان رابطه عاشقانه شان را بپذیرد.

هوژیر دومین مرد زندانی بود که در سال روان میلادی در ایالت میزوری اعدام شد. از آغاز سال روان تا حالا هفت نفر در سراسر ایالات متحده اعدام شده‌اند.

والی میزوری بدون ذکر نام هوژیر گفت: ''او از خشونت بی‌معنای خود هیچ ابراز پشیمانی نمی‌کند. بر اساس قانون‌، هوژیر به خاطر اعمال شنیع خود به حد اکثر مجازات رسید."

از آغاز سال ۲۰۲۳ تا حالا، مجموعا ۲۴ حکم اعدام در سراسر ایالات متحده اجرا شده است. همه افراد محکوم با تزریق امپول‌های کشنده اعدام شدند.

بر اساس نظر سنجی اخیر نهاد پژوهشی گلوپ (Gallup) ۵۳ درصد امریکایی‌ها از مجازات اعدام برای افرادی که به قتل محکوم شده‌اند، حمایت می‌کنند. این رقم پایین ترین سطح حمایت از مجازات اعدام را در ایالات متحده از سال ۱۹۷۲ به اینسو نشان می‌دهد.

از جمله ۵۰ ایالت در ایالات متحده، ۲۳ ایالت آن مجازات اعدام را لغو کرده‌اند و شش ایالت دیگر-اریزونا، کالیفورنیا، اوهایو، اوریگن، پنسلوانیا و تنیسی-مجازات اعدام را در حاضر متوقف کرده‌اند.

گروه

XS
SM
MD
LG