لینک های دسترسی

Breaking News

یک نوجوان امریکایی از مکتب و پوهنتون هم‌زمان فارغ می‌شود


برکستون مورال نخستین نوجوانی است که همزمان با فراغت از مکتب از پوهنتون هاروارد مدرک لسانس می‌گیرد
برکستون مورال نخستین نوجوانی است که همزمان با فراغت از مکتب از پوهنتون هاروارد مدرک لسانس می‌گیرد

برکستون مورال، پسر ۱۶ سالۀ امریکایی به زودی از مکتب لیسه فارغ شده و چند روز پس از آن مدرک لسانس خود را از پوهنتون هاروارد دریافت خواهد کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که برکستون نخستین شاگرد مکتب است که توانسته است همزمان با شهادتنامۀ فراغت از لیسه، سند لسانس خود را دریافت کند.

کارلوس مورال، پدر برکستون گفت که به استثنایی بودن پسرش زمانی پی برده شد که او دانش آموز صنف سوم مکتب بود. آقای مورال گفت "به ما گفتند، باید در این مورد کاری کنید. او (برکستون) با استعداد است. او خیلی خیلی با استعداد است".

برکستون زمانی که شاگرد لیسه بود در پوهنتون معتبر هاروارد پذیرفته شد. او هم اکنون شاگرد صنف دوازدهم در لیسۀ یولیس ایالت کنزاس است و همزمان با آن در پوهنتون هاروارد آنلاین تحصیل می‌کند.

برنامه تحصیلی که در پوهنتون هاروارد در آن ثبت نام کرده، اصولاً به بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که شاغل بوده و نمی توانند در پوهنتون حضور یابند.

قرار است برکستون در پایان سال تحصیلی – در ماه می – لسانس خود را در رشته دولت‌شناسی با رشته فرعی ادبیات انگلیسی از پوهنتون هاروارد دریافت کند. او امیدوار است که در به تحصیلات خود در رشتۀ حقوق در پوهنتون هاروارد ادامه دهد.

XS
SM
MD
LG