لینک های دسترسی

Breaking News

عفو بین الملل از عقبگرد "شرم آور" جهان از حقوق بشری هشدار داد


عفو بین الملل از عقبگرد دولت های جهان در عرصه حقوق بشری به شدت انتقاد ورزیده او آنر "شرم آور" خطاب نموده است.

در گزارش سالیانه این سازمان که چهارشنبه انتشار یافت، تصویر نسبتا تاریکی از وضعیت حقوق بشری در جهان ارائه شده است. از کشتار گروهی مسلمانان روهینگی در میانمار گرفته تا ادامهء جرایم جنگی در سوریه و عراق، عفو بین الملل تخطی های جدی حقوق بشری در شماری از کشورها را جداً نگران کننده خوانده است.

گزارش عفو بین الملل اوضاع افغانستان را هم به بررسی گرفته است.

ادامه جنگ در افغانستان و تاثیر منفی برروان افغان ها درمیان سایر موضوعات تخطی از حقوق بشری درگزارش سالانه عفو بین المللی برجسته شده است. قرار این گزارش بیش از بیست گروه مختلف مسلح برعلاوه گروه طالبان و داعش در افغانستان فعالیت دارند. ازکشتار افراد غیرنظامی بشمول زنان و کودکان در حملات اخیر نیز انتقاد شده است.

درقسمت دیگراین گزارش آمده است که افغان ها در سراسر کشور در خطر شکنجه و دیگر سو رفتار ها قرار دارند در حالیکه پیشرفت اندکی روی حذف معافیت از مجازات صورت گرفته است. کمیته ضد شکنجه در سازمان ملل متحد میگوید که در جامعه افغان شکنجه به شکل گسترده پذیرفته شده و مشروع تلقی میشود.

​درین گزارش در مورد تخطی ها از حقوق بشر در سایر کشور ها از ناپدید شدن مشکوک افراد در مکسیکو و اعتراضات برای رهایی زندانیان در سراسر جهان نیز خبر داده شده است. برخی از کشورها همچو مصر، فلیپین، ونزویلا، چین، روسیه و ایالات متحده که حقوق میلیون ها باشنده کشور های خود را زیرپا گذاشته اند.

مارگریت هونگ، سازمان عفو بین المللی میگوید برخی از رهبران جهان قوانین حقوق بشری را بطور علنی زیرپا گذاشته اند. بطور مثال در فلیپین، رئیس جمهور آن کشور از مردم خواست تا افرادی را که قاچاق مواد مخدر میکنند، بکشند.

گزارش از رئیس جمهور ترمپ بخاطر پالسی های مهاجرت، بی اعتنایی به آزادی های رسانه ها، و سابقه بد او دربخش حقوق زنان انتقاد کرده است. صدای امریکا برای کسب واکنش به قصر سفید و وزارت خارجه تماس گرفت ولی واکنشی دریافت نکرد.

درمیان سایر کشورها که در گزارش سالانه عفو بین الملل برجسته شده اند کشور های چین، مصر و ترکیه بزرگترین تخطی ها را در بخش ازادی بیان مرتکب شده اند.

در گزارش از رشد جنبش های زنان همچو مارچ زنان و کمپاین می تو برای بالابردن سطح آگاهی از مبارزه برای مساوات جنسی، و از کشور تایوان بخاطر اجازه به ازدواج همجنسگرایان استقبال شده است.

گزارش سالانه عفو بین الملل درمورد تخطی های حقوق بشر
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00

XS
SM
MD
LG